فعالیت ۲۵۰ کانون تخصصی و فرهنگی رضوی در سمنان
کد خبر: 3824054
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

فعالیت ۲۵۰ کانون تخصصی و فرهنگی رضوی در سمنان

گروه اجتماعی ــ سرپرست نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی استان سمنان از فعالیت ۲۵ کانون تخصصی در مرکز استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۰۰ کانون تخصصی و ۱۵۰ کانون فرهنگی محله‌ای ذیل نمایندگی آستان قدس در استان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 250 کانون تخصصی و فرهنگی رضوی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا خسروی، سرپرست نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی استان سمنان عصر روز گذشته، 11 تیر در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح هشت خدمت به عشق دلدار در این دهه خبر داد وگفت: هشت عنوان برنامه در قالب طرح هشت خدمت به عشق دلدار در استان برنامه‌ریزی شده که اطعام رضوی، مهر رضوی، کرامت رضوی، رواق رضوی، ملکوت هشتم و... از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) متعلق به همه جهانیان است، متذکر شد: برنامه نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در چهار بخش خادم‌یاری، محرومیت‌زدایی، نذورات و برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود که در این راستا بیش از پنج هزار و 600 خادم یار رضوی در استان سمنان جذب شده‌اند و تاکنون بیش از یک هزار و 500 نفر از خادم‌یاران استان نوبت کشیک در حرم رضوی را دریافت کرده‌اند.

خسروی از برنامه اعزام زائر اولی‌ها به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این نمایندگی در استان نام برد و افزود: در یک سال گذشته بیش از چهار هزار و 300 زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شدند و هر کدام به مدت سه روز مهمان این آستان منور بودند.

وی با اشاره به استقبال خادم‌یاران سمنانی از برنامه‌های این نمایندگی افزود: 165 پزشک و 65 وکیل دادگستری از جمله این خادم‌یاران هستند که تاکنون در زمینه ویزیت رایگان، درمان بیماران و ارائه مشاوره حقوقی به محرومان این نمایندگی را یاری رساندند.

به گفته وی، 830 مورد اعزام گروه درمانی رایگان در استان صورت گرفته که علاوه بر این 36 طرح اشتغال و کارآفرینی نیز طی یک سال گذشته از طریق این نمایندگی جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند. ضمن اینکه در سال گذشته 108 اشتغال از طریق نمایندگی سمنان برای محرومان ایجاد شده است.

وی از فعالیت 25 کانون تخصصی در مرکز استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 100 کانون تخصصی و 150 کانون فرهنگی محله‌ای ذیل نمایندگی آستان قدس در استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های آموزشی برای زوج‌های جوان گفت: در یک سال اخیر بیش از 80 زوج جوان استان با حضور در دوره‌های آموزشی زندگی به سبک رضوی بیش از پیش با سیره رضوی آشنا شدند.

انتهای پیام

captcha