پیکر ابوالشهید حجت‌الاسلام «لک‌زایی» پنجشنبه تشییع می‌شود
کد خبر: 3824138
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳

پیکر ابوالشهید حجت‌الاسلام «لک‌زایی» پنجشنبه تشییع می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین لک‌زایی، از علمای مشهور منطقه دارالولایه سیستان و والد سردار شهید حاج حبیب لک‌زایی، صبح پنجشنبه، 13 تیر از محل مصلای المهدی(عج) زابل به سمت گلزار شهدای رسول اکرم(ص) شهرستان نیمروز برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام شیخ محمد اعتمادی(لک‌زایی)، از علمای مشهور منطقه دارالولایه سیستان و والد سردار شهید حاج حبیب لک‌زایی، پس از عمری مجاهدت و تبلیغ در راه شریعت نبوی و مذهب حقه جعفری، در پی بیماری ناشی از کهولت سن شب گذشته، 11 تیر به فرزند شهیدش پیوست و به دیدار معبود شتافت.

مراسم بزرگداشت این عالم ربانی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه، 13، 14 و 15 تیر در محل گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهرستان نیمروز (ادیمی)، مجتمع سردار شهید حاج حبیب لک‌زایی برگزار می‌شود.

بزرگداشت روز سوم، شنبه 15 تیرماه از ساعت 17  در مسجد و حسینیه گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهرستان نیمروز(ادیمی) در جوار یاران شهید آن سفرکرده برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین شیخ محمد لک‌زایی اعتمادی، تحصیل کرده حوزه‌های علمیه زابل، مشهد و قم، و از مریدان و پیروان امام خمینی(ره) در مسیر انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب و نیز پیرو مقام معظم رهبری در همه این سال‌ها بود و به انجام وظایف الهی خویش در کسوت یک عالم دینی و مردمی اشتغال داشت و عمر با برکت خویش را صرف گسترش ارزش‌های اسلامی، انقلابی و خدمات دینی و فرهنگی در منطقه محروم سیستان کرد.

وی یار و هم‌سنگر رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس و سنگ صبور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در همه سال‌های پس از جنگ تحمیلی بود.

امر به معروف و نهی از منکر، انتشار فرهنگ ایثار و شهادت، اقامه نماز جماعت اول وقت، جلسات پررونق تلاوت کلام وحی، احیای شعائر مذهبی و ذکر نام مبارک اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از ویژگی‌های ایشان بود.

ده‌ها تن از علمای سیستانی مقیم سراسر کشور طی دهه‌های گذشته در مدارس علمیه امام جعفر صادق(ع) و المهدی(عج) و فاطمیه(س) زابل افتخار درس‌آموزی از مکتب درس سرشار از علم و زهد و معرفت آن فقید سعید را داشته‌اند.

مرحوم حجت‌الاسلام اعتمادی(لک‌زایی)، پس از عمری خدمات مستمر علمی، دینی و انقلابی، سرانجام شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ تیرماه در سن هشتاد سالگی در شهر زابل چشم از جهان فرو بست.

جامعه روحانیت منطقه سیستان، این ضایعه دردناک را به محضر مقدس قطب عالم امکان حضرت ولیعصر(ارواحنا و ارواح‌العالمین مقدمه‌ الفداء)، مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای(حفظه الله تعالی)، به فرهیختگان جامعه روحانیت و عموم مردم ولایتمدار سیستان، شاگردان، مریدان و بیت آن مرحوم به‌ویژه حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف لک‌زایی، مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و شریف لک‌زایی تسلیت عرض می‌‌کند.

حسین قدس‌نیا 

انتهای پیام

captcha