پارکینگ طبقاتی مقابل ضلع شرقی حرم بانوی کرامت احداث می‌شود
کد خبر: 3824153
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
معاون امور عمرانی استاندار قم خبر داد:

پارکینگ طبقاتی مقابل ضلع شرقی حرم بانوی کرامت احداث می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون امور عمرانی استاندار قم از احداث پارکینگ طبقاتی مقابل ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با همکاری شهرداری قم و سرمایه‌گذاران خصوصی خبر داد.

نشست استانداربه گزارش ایکنا از قم، امروز ۱۲ تیرماه نشست خبری استاندار و معاونین وی به مناسبت دهه کرامت برگزار شد.

بهرام سرمست، استاندار قم در این نشست خبری که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز دهه کرامت بیان کرد: همه ما به نوعی مدیون حرم حضرت معصومه و کریمه اهل بیت هستیم و از خداوند می‌خواهیم توفیق خدمت‌گزاری صادقانه ائمه اطهار و کریمه اهل‌بیت را به ما عنایت فرماید.

وی افزود: یکی از موضوعات حائز اهمیت برای استانداری معیار ارزیابی مدیران و مسئولان شهری در پاسخگویی به اصحاب رسانه است، زیرا رسانه چشم و گوش بینای استان هستند و به ارائه پیشنهادات و انتقادات می‌پردازند، اما تخریب و سیاه‌نمایی و توهین از خطوط قرمز کار رسانه‌ای است.

تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در قم

یونس عالی‌پور، معاون هماهنگی امور زائرین استاندار در این مراسم با اشاره ویژه برنامه‌های دهه کرامت گفت: آذین‌بندی ادارات، مراکز بین راهی و ایستگاه‌های صلواتی از جمله برنامه‌ای ویژه دهه کرامت است و همچنین در  سازمان ورزش و امور جوانان ویژه برنامه‌هایی برای بانوان تدارک دیده‌ شده است.

وی افزود: به مناسبت دهه کرامت رایگان شدن عوارضی به مصوبه حمل و نقل رسیده، استفاده از ظرفیت هیهات مذهبی، سازمان تبلیغات و اوقاف و.. برای پررنگ شدن جشن‌ها در دستور کار قرار گرفته و همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی را خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار بیان کرد: پیاده‌روی بانوان از مسجد امام حسن عسگری(ع) تا حرم مطهر، برپایی ایستگاه صلواتی در ورودی شهر، رایگان شدن موزه حرم مطهر، برنامه ریزی جهت اعزام سفیران دهه کرامت به مناطف سیل زده، توجه به مناطق کم برخوردار در برپایی جشن‌ها، اطلاع رسانی برنامه‌های حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه از سایر خدمات امور زائرین است که امسال ارائه خواهیم کرد.

عالی‌پور با اشاره به اینکه ایستگاه صلواتی با ظرفیت 60 موکب اربعینی پای کار آمدند و با رویکرد و محور جشن و شادی پذیرای زائرین هستند، اظهار کرد: در این ایام بخشودگی جرائم شهرداری را با حمایت ارگان‌های مختلف پیش خواهیم برد، ایجاد پایگاه صلواتی در مسیر سلفچگان، برنامه‌ریزی جهت تخفیف به زائرین، آزادی بانوان زندانی و پیگیری مشکلات آن‌ها با کمک‌های مردمی، ویژه برنامه معرفی شخصیت خدیجه انقلاب «بانوی فرانسوی» و همچنین اهدای جایزه کریمه به بانوان غیر مسلمانی که شیعه شدند از دیگر فعالیت‌هاست.

کاهش 27 درصدی تجمع‌های غیرقانونی در قم

هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: وظیفه اول وزارت کشور امنیت است و با افتخار اعلام می‌کنیم با عنایت حضرت معصومه(س)، همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی و عنایت شورای تامین استاندار، در موضوع امنتی شهر قم رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده‌است.

وی با اشاره به حضور بیش از 200 هزار اتباع مجاز و غیرمجاز در استان قم، گفت: استان قم یک استان زیارتی است و لذا به مسائل اجتماعی توجه ویژه داریم و گواه این اتفاق نیز پذیرایی از سه میلون زائر در ایام نیمه شعبان و تامین امنیت آن‌ها است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 27 درصد تجمعات غیرقانونی در شهر قم کاهش یافته، بر اساس ابلاغ وزارت کشور کارگروه امنیت و انتظامات استانداری قم رتبه اول کشوری را کسب کرده و همچنین در حوزه سرقت کارگروه پیشگیری از سرقت فعالیت خود را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قم در این نشست بیان کرد: با توجه به شعار سال و تحقق آن و تاکید رهبری تمام همت ما این بوده که به عنوان تسهیل گر در رفع موانعی که در مسیر تولید است، برسیم و رویکرد عملیاتی کارگروه سبب شده که تولیدکنندگان ما امیدوار شوند و با حضور در میادین تولید و جلسات کارگروه به سمت نقاط و کانون تولید هدایت شده و مشکلات و موانع آن‌ها روشن می‌شود و استاندار نیز در همه جلسات رفع موانع تولید حضور شرکت داشتند.

وی افزود: سال گذشته 50 جلسه اصلی و 70 جلسه فرعی با بیش از 800 مصوبه  که 72 درصدمصوبات اجرایی شد و حاصل آن این بود که 16 واحد صنعتی مطلقا راکد به مدار تولید وارد شد، بیش از 2 هزار 172 میلیارد تومان منابع بانکی به تولید تزریق و حدود 20 هزار شغل تثبیت شد.

غضنفری با اشاره به اینکه هدف‌گذاری امسال 4 هزار میلیاردتومان تزریق منابع به رونق تولید است با هدف‌گذاری 13 هزار شغل، ادامه داد: نرخ بیکاری قم در سال 97 به 10/8 درصد رسید و تثبیت شد.

محسن بهشتی معاون امور عمرانی استاندار گفت: در تلاش هستیم که در مقابل ضلع شرقی حرم حضرت معصومه با حمایت شهرداری و سرمایه‌گذار خصوصی و که قرارداد مابین به امضا خواهد رسید، پارکینگ طبقاتی احداث شود.

وی با اشاره به ساماندهی اطراف حرم مطهر که از اولویت کاری استاندار محترم قم بوده‌است، بیان کرد: با صحبت‌هایی که بین استاندار و وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت قرار شد از اراضی که در اختیار دولت است به عنوان پشتیبان این ساماندهی استفاده شود و شهرداری با محوریت استانداری 48 هکتار با اولویت ساماندهی بافت پیرامونی حرم، توسعه در اضلاع مختلف و آرام‌سازی رفع معضلات ترافیکی اطراف حرم تعریف شد.

مرتضی حیدری فرماندار قم در این مراسم گفت: قم نسبت به تمام کشور شرایط متفاوتی دارد زیرا استانی شهر است و باید مسائل و مشکلات آن را مورد توجه ویژه قرار داد.

وی افزود: قانون پایش اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالا که تاثیر مستقیم در کنترل قاچاق و حل معضلات افتصادی داشته، خانه‌های مسافر، خانه‌های بازی کودکان که 80 واحد ایجاد شده و بدون مجوز است، مهدکودک ها و مراکز مربوط به کودکان و نوجوانان که بدون مجوز مشغول فعالیت هستند، رسیدگی به دفع پسماندهای ویژه از جمله مسئل و مشکلاتی بود که به آن پرداختیم.

انتهای پیام

captcha