حضور کمتر از هزار معتاد متجاهر در قم
کد خبر: 3824193
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸

حضور کمتر از هزار معتاد متجاهر در قم

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با بیان اینکه کمتر از 1000 نفر معتاد متجاهر داریم، گفت: مدت زمان نگهداری معتادان به 6 ماه افزایش پیدا کرده است.

تاسیس مرکز نگهداری و نظارت با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغال معتادانبه گزارش ایکنا از قم، سیدمحمدرضا هاشمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، ظهر امروز در نشست استاندار قم که به مناسبت آغاز دهه کرامت در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، گفت: وظیفه اول وزارت کشور امنیت است و با افتخار اعلام می‌کنیم با عنایت حضرت معصومه(س)، همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی و عنایت شورای تأمین استاندار، در موضوع امنیتی شهر قم رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده‌ است.

وی با اشاره به اینکه قم دومین استان زیارتی است و لذا باید توجه ویژه‌ای نسبت به مسائل اجتماعی داشته‌باشیم، گفت: اعتبارات حوزه آسیب‌های اجتماعی در سال 97 در قم به بیش از شش میلیارد تومان رسیده؛ امسال در ایام نیمه شعبان میزبان حضور سه میلیون زائر و تأمین امنیت آن‌ها بودیم.

هاشمی با اشاره به حضور بیش از 200 هزار اتباع مجاز و غیرمجاز در استان قم بیان کرد: در سال گذشته  بیش از 408 جلسه با تعداد 3 هزار و 169 مصوبه برگزار شده که خوشبختانه 2 هزار و 800 مصوبه اجرا شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 27 درصد تجمعات غیرقانونی در شهر قم کاهش یافته است. بر اساس ابلاغ وزارت کشور کارگروه امنیت و انتظامات استانداری قم رتبه اول کشوری را کسب کرده و همچنین در حوزه سرقت کارگروه پیشگیری از سرقت فعالیت خود را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر اقدامات استانداری در خصوص جمع‌آوری و فرهنگسازی در ارتباط با معتادان متجاهر در بوستان‌های شهری که زیبنده شهر قم نیست، گفت: در این زمینه 9 کمپ خصوصی، دو مرکز نگهداری دولتی و 80 مرکز درمان سرپایی آماده خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: در ایام نوروز به جهت مراعات حال مردم، 747 نفر مبتلا به اعتیاد را به مدت سه ماه با دستور قضایی در کمپ نگهداری کردیم؛ برآورد کلی ما این است که کمتر از 1000 نفر معتاد متجاهر داریم.

هاشمی با تأکید بر اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح شهر قم که یک شهر مذهبی است با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد، ادامه داد: یک زمین 350 هکتاری در مسیر قم به سمت کاشان شناسایی شده و قرار بر این است با همکاری شورای هماهنگی مواد مخدر، ستاد مبارزه با مواد مخدر و بسیج استان قم، مرکز نگهداری معتادان با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های اشتغال‌ به آن‌ها تاسیس شود و نگهداری معتادان به 6 ماه افزایش پیدا کرده‌است.

انتهای پیام

captcha