تقویت زیرساخت‌های فرهنگی از اولویت‌های ارشاد استان مرکزی است
کد خبر: 3824210
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

تقویت زیرساخت‌های فرهنگی از اولویت‌های ارشاد استان مرکزی است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی ـ هنری شهرستان‌ها از اولویت‌های کاری اداره‌کل است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی عصر روز گذشته، 11 تیرماه در نشست کارگروه تخصصی فرهنگی ـ اجتماعی شهرستان زرندیه گفت: نبود سالن آمفی تئاتر در شهرستان زرندیه موجب تاسف است و این در حالی است که بسیاری از شهرستان‌های کوچک استان‌های مرزی دارای مجتمع‌های فرهنگی ـ هنری مجهز و سالن‌های آمفی‌تئاتر مناسب هستند.

وی، شرایط نامناسب اقتصادی را یکی از عوامل کندی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی دانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری و مساعدت سایر نهادها از جمله استانداری، فرمانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بتوان قدم‌های مؤثری را در راستای تکمیل و تجهیز سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری مامونیه و سایر پروژه‌های فرهنگی هنری شهرستان زرندیه و استان مرکزی برداشت.

حجت‌الاسلام دانشی در این نشست که تعدادی از اصحاب فرهنگ و هنر و مسئولان انجمن‌های فرهنگی ـ هنری هم حضور داشتند، ادامه داد: واژه فرهنگ دایره بسیار گسترده‌ای دارد که بسیاری از بزرگان فرهنگی و علمی و دینی هم نتوانسته‌اند به تعریف واحد و کاملی از این واژه برسند.

وی فرهنگ و هنر از دیدگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را فرهنگ و هنری دانست که در طراز انقلاب اسلامی بگنجد و خارج از آن را مغایر با اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

فدایی، فرماندار شهرستان زرندیه نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که با هم‌فکری، تعامل و همدلی بین مسئولان و مردم بالاخص اصحاب فرهنگ و هنر بتوان شرایط مساعدی برای ساخت، تکمیل و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری در این شهرستان فراهم کرد.

وی شهرستان زرندیه را شهرستانی با سابقه فرهنگی دانست و وجود بزرگانی از جمله ابن مشکویه و علمای معاصر چون آیت‌الله میرمحمدی، آیت‌الله زرندی و عباسعلی وفایی را نشان از اهمیت فرهنگی این منطقه از استان عنوان کرد.

یادآور می‌شود، در این نشست احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه ضمن تشریح و تحلیل شرایط فرهنگی ـ هنری شهرستان با توجه به فرصت‌ها و تهدیدات فرهنگی موجود گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری صورت گرفته توسط این اداره و انجمن‌های وابسته در سال 1397 ارائه داد.

انتهای پیام

captcha