ارائه گزارش مناطق سیل‌زده لرستان به مقام معظم رهبری
کد خبر: 3824245
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

ارائه گزارش مناطق سیل‌زده لرستان به مقام معظم رهبری

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ارسال گزارش وضعیت مناطق سیل‌زده استان به مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار بر لزوم توجه بیشتر به مناطق سیل‌زده لرستان تأکید کرد.

میرعمادیبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، امروز، چهارشنبه، ۱۲ تیر در گردهمایی فصلی ائمه جمعه لرستان که در خرم‎آباد برگزار شد، به ارائه گزارش وضعیت مناطق سیل‌زده استان به محضر رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: مقام معظم انقلاب اسلامی در این دیدار بر لزوم توجه بیشتر به مناطق سیل‌زده استان تأکید کرد.

وی با ذکر این مطلب که یکی‌از مسائلی که مردم گلایه دارند ناامنی و افزایش تیراندازی‌هاست، ادامه داد: انتظار می‌رود این مشکل که با همت رئیس‌کل دادگستری لرستان برطرف شود.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که در مسیر تحولات انقلاب یک صفحه جدیدی باز شد و ما با تحولات تازه و مهم مواجه هستیم، افزود: مسیر انقلاب یک مسیر چهل ساله بود که تلاش بر تحکیم و تثبیت انقلاب بود اما در شرایط کنونی وارد مرحله دوم انقلاب شدیم که دوران بلوغ و پیشرفت انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که رهبری در این دوره بر چند مسئله تکیه دارد، تصریح کرد: پیشرفت در این دوره باید با تکیه بر ظرفیت داخلی و بدون دخالت بیگانگان باشد.

 مقاومت؛ راهبردی کم‌هزینه و پُرفایده 

امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که بیانیه «گام دوم انقلاب» منشور چهل سالگی دوم انقلاب اسلامی ایران است، اضافه کرد: در پیشرفت انقلاب باید سه اصل مدنظر باشد که نخستین آن تاکید بر مبانی انقلاب و مسئله دوم داشتن مواضع انقلابی است چراکه روحیه انقلابی و مدیریت جهادی می‌توان پیشرفت کرد و اصل سوم دنبال کردن راهبردی مقاومت است.

این مفسر قرآن‌کریم با بیان این‌که در تحولات امروزی اجماع مسئولین بر امر مقاومت است، اضافه کرد: مقاومت؛ راهبردی مقاومت کم‌هزینه و پُرفایده است و آمریکا را دچار استیصال کرده است.

جذابیت بخشی به خطبه‌های نماز جمعه 

وی با ذکر این مطلب که بعد از پیروزی انقلاب تنها دوره‌ای که همه جناح‌ها و مسئولان بر آن اتحادنطر دارند ابن دوره است و آن اتحاد نظر بر مقاومت است، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه وظیفه تبیین منظومه فکری امام و رهبری را برعهده دارند.

آیت‌الله میرعمادی دعوت به وحدت و آرامش اجتماعی را از وظایف ائمه جمعه برشمرد و با ذکر این مطلب که ساده‌زیستی و انس با مردم باید در سرلوحه کار ائمه جمعه باشد، جذابیت بخشی به خطبه‌های نماز جمعه را از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: مطالبه‌گری وظیفه دیگر ائمه جمعه باشد کمااینکه مطالبه‌گری غیر از تضعیف است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که در چهل سالگی اقامه نماز جمعه قرار داریم، تصریح کرد: برنامه‌ای به این مناسبت در استان برگزار می‌شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد بر لزوم بیان کارکردهای نماز جمعه تاکید و خاطرنشان کرد: نماز جمعه بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است.

آیت‌الله میرعمادی گفت‌: امسال برنامه‌های دهه کرامت غیر از شیراز، قم، مشهد و شهر ری در مناطق سیل‌زده لرستان نیز برگزار می‌شود.


انتهای پیام

captcha