هدف برگزاری اجلاسیه اعتاب مقدسه، انتقال معارف اهل‌بیت(ع) به مردم است
کد خبر: 3824420
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
آیت‌الله سعیدی:

هدف برگزاری اجلاسیه اعتاب مقدسه، انتقال معارف اهل‌بیت(ع) به مردم است

گروه اجتماعی ــ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: نکته کلیدی در برگزاری اجلاسیه اعتاب مقدس این است که به راهکارهایی برسیم تا بتوانیم پیام و معارف اهل بیت را به مردم منتقل کنیم.

هدف برگزاری اجلاسیه اعتاب مقدسه، انتقال معارف اهل‌بیت(ع) به مردم استبه گزارش ایکنا از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی صبح امروز 13 تیر در سومین اجلاسیه اعتاب و بقاع مقدسه کشور که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد عنوان کرد: هدف زیارت و هجرت مسلمانان به مکان‌های مقدس، اعتلای فرهنگ و معارف اهل بیت است.
وی افزود: اگر متابعت در مردم کمتر دیده می‌شود، بخشی به عهده کسانی است که به وظیفه خود عمل نکردند و کلام زیبا و رسای اهل بیت را به مردم انتقال ندادند؛ نکته کلیدی در برگزاری اجلاسیه اعتاب مقدس این است که به راهکارهایی برسیم تا بتوانیم پیام و معارف اهل بیت را به مردم منتقل کنیم.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: برگزاری اجلاسیه اعتاب مقدسه باعث می‌شود که تجربیات و نظرات تبادل شود و در پیشبرد اهداف به شکل بهتری عمل کنیم.
وی ادامه داد: هر آستان مقدسی یک اقتضائات مشترک و یک اقتضائات خاص خودش را دارد؛ به عنوان مثال حرم حضرت معصومه(س) در قم دارای یک ویژگی‌های خاص خودش است ولی در ترویج و انتقال معارف اهل بیت در همه آستان‌های مقدس مشترک است و نیاز است که تجربیات در این خصوص به اشتراک گذاشته شود.
آیت الله سعیدی تصریح کرد: عراق، کشور دوست و همسایه ما است و به هیچ عنوان از ارتباط با آن‌ها دست نمی‌کشیم ولی به دلیلی اقتضائات و شرایطی که وجود داشت، این اجلاسیه با حضور تولیت‌های اعتاب مقدسه ایران برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha