13 هزار نفر از دانشگاهیان كشور به زیارت عتبات مشرف می‌شوند
کد خبر: 3824465
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

13 هزار نفر از دانشگاهیان كشور به زیارت عتبات مشرف می‌شوند

گروه اجتماعی ـ رئیس ستاد عمره و دانشگاهیان كشور با بیان اینكه 64 هزار نفر از سراس ركشور برای بیست‌و‌یكمین دور سفر به عتبات ثبت‌نام كردند، گفت: در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته امكان تشرف برای 13 هزار نفر مهیا شد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری‌پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان كشور امروز، 13 تیرماه در همایش عتبات دانشگاهیان استان فارس كه در دانشگاه شیراز شیراز برگزار شد، گفت: علی‌رغم مشكلات اقتصادی، از سراسر كشور 64 هزار نفر برای بیست‌و‌یكمین دور سفر به عتبات ثبت‌نام كردند كه در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته امكان تشرف برای 13 هزار نفر مهیا شد.
وی ، یكی از مشخصه‌های عتبات دانشگاهیان را برنامه‌های فرهنگی پیش از سفر، هنگام سفر و پس از سفر برشمرد كه در قالب آن دانشجویان ضمن شركت در كارگاه‌های آموزشی با آداب زیارت و مسائل گوناگونی كه در سفر به عتبات به آن نیاز دارند، به خوبی آشنا می‌شوند.
مطهری‌پور با بیان اینكه نفرات اعزامی باید بدانند كه مورد توجه خاص ائمه قرارگرفته‌اند و در بین تعداد بسیاری، آن‌ها برگزیده شده‌اند، خطاب به دانشجویان اعزامی گفت: پیشنهاد می‌كنم با علم و آگاهی بیشتری به زیارت بروید تا بتوانید از این سفر معنوی نهایت استفاده را ببرید.
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان كشور ، محبت را ریشه زیارت توصیف كرد و گفت: زیارت نمودی از شوق درونی انسان و نشان از محبت و ولایت اوست.
وی اظهار كرد : تركیب «عشق و ایمان» و «عقل و عاطفه» از ویژگی‌های منحصر به فرد مكتب اهل بیت(ع) است و باید تلاش كنیم تا در زیارت حلقه اتصال خویش به معصومین را محكم كنیم.
مطهری‌پور، در بخش دیگری از سخنانش به برخی از ویژگی‌های اختصاصی امام حسین(ع) اشاره كرد و گفت: این امام بزرگوار، دارای شاخصه‌های ممتازی هستند كه هیچ انسانی این خصوصیات را ندارد و عزیزانی كه به حرم ایشان وارد می‌شوند، باید بدانند كه به كجا می‌روند و به اهمیت این زیارت واقف باشند.
وی، همچنین به بیان گوشه‌هایی از توصیف و تمجید بزرگان اهل سنت و غیرمسلمانان از امام علی(ع) پرداخت و گفت: شایسته است كه با مطالعه نهج‌البلاغه، معرفت خویش را نسبت به آن امام همام افزایش دهیم.
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان كشور در ادامه با طرح این پرسش كه چه كنیم تا از این سفر بهره ببریم؟ بیان كرد: افزایش شناخت و معرفت، توبه حقیقی و همراهی و همدلی با همراهان و مسئولان كاروان، از جمله مواردی است كه با توجه به آن‌ها می‌توانیم بیشترین بهره را از این سفر معنوی كسب كنیم.
مطهری‌پور همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: امنیت و آرامش امروز ما نتیجه ایثارگری و مجاهدت آن به حق پیوستگان است و ضروری است كه در سفرهای زیارتی به یاد آن گلگون كفنان باشیم.
وی ادامه داد: استكبار جهانی و دشمنان اسلام تلاش می‌كنند كه با تفرقه‌افكنی میان مسلمانان، عزت شیعه را خدشه‌دار كنند و در این زمینه باید فریب دشمنان را نخوریم و با بصیرت و هوشیاری عمل كنیم .
انتهای پیام

captcha