شرکت 215 هزار ایلامی در طرح سنجش فشار خون
کد خبر: 3824476
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
ناصری‌فر خبر داد:

شرکت 215 هزار ایلامی در طرح سنجش فشار خون

گروه اجتماعی - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از شرکت 215 هزار نفر ایلامی در طرح سنجش فشار خون خبر داد.

شرکت 215 هزار ایلامی در طرح سنجش فشار خون
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، راضی ناصری‌فر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار کرد: نسبت به جمعیت استان، حداقل جمعیت در نظر گرفته شده برای شرکت در برنامه‌ سنجش فشارخون در استان 141 هزار نفر بود اما با استقبال و همکاری خوب مردم تاکنون  215 هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های ثابت و سیار در سطح استان آماده‌ سنجش فشارخون مراجعه‌کنندگان هستند، تصریح کرد: بسیج ملی کنترل فشارخون تا روز شنبه ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت و مطمئنا تعداد بیشتری از هم‌استانی‌های فهیم در این طرح شرکت خواهند کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: با توجه به اینکه فشارخون بالا اولین عامل خطر سکته مغزی و عامل مهم بیش از نیمی از بیماری قلبی و سکته مغزی است، اما بیش از 40 درصد افراد از بیماری خود مطلع نیستند.
ناصری‌فر گفت: امیدواریم با همکاری مردم در کمپین کنترل فشار خون افراد به خطرات این بیماری آشنا تا در صورت ابتلا به بیماری درمان های لازم به صورت مستمر برای آنان از طریق پایگاه های بهداشتی صورت گیرد.
انتهای پیام
captcha