حوزه بهای لازم را به قرآن نداده است
کد خبر: 3824538
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
یک حافظ قرآن:

حوزه بهای لازم را به قرآن نداده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ شرکت‌کننده در رشته حفظ 20 جزء چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم در مرحله استانی تاکید کرد: نسل جدید حوزه در مقایسه با نسل گذشته اهتمام بیشتری به مباحث آوایی و فنون قرائت قرآن دارند ولی در مجموع بهای لازم به قرآن در حوزه وجود ندارد.

حوزه بهای لازم را به قرآن نداده استسیدحامد مهدیزاده، شرکت‌کننده در رشته حفظ 20 جزء چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم در مرحله استانی در گفت‌وگو با ایکنا از قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد گفت: یکی از نکات خاص در مورد مسابقات امسال تغییر مکان برگزاری مسابقات یعنی دارالقرآن علامه طباطبایی بود که جزء نقاط قوت مسابقات است.

وی با بیان اینکه این مکان یادآور رنگ و بوی علامه طباطبایی است افزود: استرس چندانی در این فضا برای قرائت و ارائه محفوظات نداشتم.

مهدیزاده با بیان اینکه من نقطه ضعفی در این دوره مسابقات در روند اجرا ندیدم با اشاره به برخی دیدگاه‌ها در مورد اینکه مسابقات راهکار مناسبی برای ترویج فرهنگ قرآنی نیست بیان کرد: عمده‌ترین هدف مسابقات قرآن معرف قهرمانان قرآنی در مراحل استانی و ملی است و تنها راه برای معرفی این افراد هم مسابقات تخصصی و عبور از این رقابت‌های فشرده است.

وی افزود: افراد خوش‌خوان و مسلط در حفظ و قرائت تنها در این راه مشخص می‌شوند البته باید راهکارهایی هم برای جذب مخاطب در مسابقات بیابیم ولی مسابقه راه خوبی برای شناسایی نخبگان قرآنی است.

مهدیزاده که طلبه پایه 9 حوزه است تصریح کرد: در حوزه به قرآن کم بها داده می‌شود البته طلاب نسل جدید با قرآن انس بیشتری دارند و به مباحث آوایی هم بیششتر بها می‌دهند.

این حافظ قرآن تاکید کرد: نسل های قدیم تفکرات سنتی دارند و به مباحث تفسیری و مفاهیم بیشتر می‌پردازند ولی میانه خوبی با مباحث آوایی و فنی قرآن ندارند البته بخش مفاهیم و تفسیر هم  به اندازه فقه و اصول بهای لازم را ندارد.

یادآور می‌شود، چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی ۱۱ و ۱۲ تیرماه در دارالقرآن علامه طباطبایی به ترتیب در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.

انتهای پیام

captcha