آل‌سعود بُعد سیاسی حج را کم‌رنگ کرده است
کد خبر: 3824577
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

آل‌سعود بُعد سیاسی حج را کم‌رنگ کرده است

گروه اجتماعی _ نماینده ولی‌فقیه در لرستان حج را یکی از فرائض دینی مهم در اسلام برشمرد و گفت: آل‌سعود بُعد سیاسی حج را کم رنگ کرده است این در حالی‌است که حج سراسر سیاست است.

آل‌سعود بُعد سیاسی حج را کم‌رنگ کرده استبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، اظهارکرد: اگر انسان می‌خواهد مکارم باید به‌دنبال عفت، پاکدامنی، ایثار و گذشت باشد.

وی با اشاره به ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، خاطرنشان کرد: از اول تا یازدهم ذیقعده با عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است و لازم است در این دهه از مکارم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) سخن گفت و آنان را الگوی زندگی قرار دارد.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که در دهه کرامت، لرستان شهدای کرامت را تقدیم کرد، اضافه کرد: شهدای دهه کرامت لرستان اهل عبادت و بندگی بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که اول ذیقعده به‌عنوان آغاز هفته حج است یکی‌از فرایض اسلام مسئله حج است، اضافه کرد: حج دارای جنبه های اقتصادی سیاسی و فرهنگی است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که آل‌سعود بُعد سیاسی حج را کم‌رنگ کرده است، اضافه کرد: حج سراسر سیاست است چراکه حج مطهر اقتدار مسلمانان است.

حج برائت از مشرکان است

این مفسر قرآن کریم با بیان این‌که حج برائت از مشرکان است، اضافه کرد: کسانی‌که می‌گویند حج سیاسی نیست و جلوی فعالیت‌های سیاسی را می‌گیرند کار شیطانی انجام می‌دهند چراکه اگر در حج فریاد مرگ بر آمریکا سر داده شود آمریکا حضرت نمی‌کند به کشورهای اسلامی تعدی کند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمود ۴۰ سال ایستادگی ملت ایران با مظلومیت و اقتدار بود.

آیت‌الله میرعمادی با طرح این سوال که چرا ایستادگی ما با مظلومیت است، خاطرنشان کرد: دشمنان ما هرگونه ظلم و تجاوز و خیانتی که تصور می‌شد علیه ملت ایران انجام دادند. اما ایران قدرتمندانه در مقابل آمریکا ایستادگی کرد و فشار اقتصادی را تحمل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که ملت ایران مقتدر و توانمند بر اهداف و آرمان‌های خود ایستادگی کرده است، ادامه داد: در این چهل سال آمریکا خوار شد اما ملت ایران با عظمت شد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که گفتمان مقاومت و اقتدار باید تقویت شود، تصریح کرد: نمونه اقتدار ملت ایران را در دیدار با نخست وزیر ژاپن دیدیم که رهبری فرمود ما ترامپ را شایسته مذاکره نمی‌دانیم و باید دانست که رد درخواست ترامپ از سوی رهبر معظم انقلاب یک حرکت تاریخی سربلند و ماندگار است.

این مفسر قرآن کریم با بیان این‌که اروپا با تبعیت از آمریکا کانال مالی جدیدی را طراحی کرده است و و به نظر می رسد کانال مالی آمریکا بازی سیاسی آمریکا به تبعیت از سیاست آمریکاست، ادامه داد: مسئولان باید هوشیار باشد چراکه اروپایی‌ها عهدشکن و دنباله‌روی آمریکا هستند.

وی توقیف کشتی ایران توسط انگلیس را راهزنی دریایی دانست و گفت: هرگاه ما با قاطعیت برخورد کردیم دشمنان عقب نشینی کردند.

وی با ذکر این مطلب که در لرستان شاهد افزایش تیراندازی و افزایش آمار قتل هستیم، افزود: آمار قتل در سه ماهه اول سال بیشتر از آمار قتل سال گذشته است که موجب اضطراب در خانواده‌هاست.

آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز، ادامه داد: مسافران وقتی صدای تیراندازی را بشنود مضطرب می‌شود مگر شهر ما شهر جنگی است.

 

انتهای پیام

captcha