افول قدرت منطقه‌ای آمریکا به برکت انقلاب اسلامی
کد خبر: 3824589
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

افول قدرت منطقه‌ای آمریکا به برکت انقلاب اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: قدرت منطقه‌ای آمریکا در خاورمیانه افول کرده و زمزمه خروج آن از خلیج فارس به گوش می رسد.

افول قدرت منطقه‌ای آمریکا؛ به برکت انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجتالاسلام‌والمسلمین سید‌محمدعلی آلهاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 14‌ تیرماه در خطبه های این هفته نمازجمعه تبریز، گفت: جمهوری اسلامی ایران عامل افول و شکست آمریکا در منطقه است و ترامپ تمایل خود را برای خروج آمریکا از خلیج فارس اعلام کرده است.

وی اظهارکرد: خروج آمریکا از منطقه ناشی از افول قدرت این کشور و پرهزینه و پرمخاطره بودن تداوم حضور و سلطه آن در خلیج فارس است.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به تهران برای میانجیگری بین ایران و آمریکا، یادآوری کرد: اکنون نیز تصمیم گرفته اند اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به عنوان میانجی به تهران بیاید تا با مذاکره با مسئولان جمهوری اسلامی ایران به نتیجه برسند.

حجت‌الاسلام آل هاشم، ادامه داد: تدبیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای عزت و حکمت ملت ایران در پیش گرفته اند، محقق خواهد شد.

وی با تشریح جنایات آمریکا از پیروزی انقلاب تا به امروز گفت: جنایات رژیم آمریکا علیه ملت ما در سه بخش قابل طرح است، بخش اول از برهه تاریخی پیروزی انقلاب تا جنگ تحمیلی، جنابات مختلف در جنگ تحمیلی و بعداز جنگ در تشدید تحریم ها و فشارهای اقتصادی فلج کننده، اما ملت ایران با استقامت در برابر این دشمنان به اهداف خود نائل خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در بخشی از خطبه های نماز جمعه با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: ملت با بصیرت ایران با آگاهی و به صورت پرشور در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: حضور امسال مردم در پای صندوق‌های رای از جهات مختلفی مانند اولین انتخابات در چهل سال دوم انقلاب اسلامی، تاثیر مستقیم در انتخابات آمریکا، نیاز انقلاب اسلامی در چهل سال دوم به مجلسی در تراز گام دوم انقلاب، داشتن مجلسی اهل مقاومت در برابر دشمن و تاثیر مستقیم مجلس یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با تاکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای، گفت: مردم از اکنون عملکرد داوطلبان احتمالی نمایندگی مجلس شورای اسلامی را رصد کنند و فردی را انتخاب کنند که هدف آن خدمت به مردم و اهداف و آرمان های امام راحل، شهدا و رهبری است.

خطیب جمعه تبریز همچنین با اشاره به هفته حج یادآوری کرد: اهداف مهم مراسم حج شامل ایجاد وحدت بین مسلمانان، حمایت از مظلومان عالم و برائت از مشرکان است و حجاج باید در این مراسم به بعد سیاسی حج توجه و دقت کنند و بجای وقت گذرانی در بازار دعا کنند تا شر دشمنان از سر مسلمانان کوتاه شود.

حجت‌الاسلام آل هاشم همچنین از چند نرخی بودن قیمت بلیط هواپیما در دفاتر فروش انتقاد کرد و از مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست به این موضوع رسیدگی کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده و اهمیت میهمان و میهمان نوازی گفت: ضیافت و میهمان نوازی در پیوند آحاد جامعه و ایجاد روابط اجتماعی صمیمی و پایدار نقشی موثر دارد از این رو دین اسلام به این موضوع اهمیت داده است.

وی افزود: شایسته است بدور از تجملات و تشریفات زائد، میهمانان خود را تکریم کنیم و با میهمانی رفتن و میهمانی دادن صله ارحام داشته باشیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم گفت: میهمان روزی خود را به همراه می آورد و حضورش موجب بخشیده شدن گناهان صاحب خانه می شود.

انتهای پیام

captcha