تقویت سواد رسانه‌ای ملت ضروری است
کد خبر: 3824609
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹

تقویت سواد رسانه‌ای ملت ضروری است

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه باید سواد رسانه‌ای ملت بالا رود و اعتماد بی‌جا به رسانه‌ها کاهش یابد، گفت: رسانه‌های مجازی اگرچه فعالیت‌های خوبی دارند و از آن‌ها می‌توان در راستای فرهنگ استفاده کرد منتها برخی از آن‌ها آسیب‌های فراوانی دارد.

تقویت سواد رسانه‌ای ملت ضروری است

به گزارش ایکنا از سمنان،حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود ظهر امروز 14 تیر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود با بیان اینکه اعلام آمریکا مبنی بر خروج از آب‌های خلیج‌فارس واژه دروغ و بازی با افکار عمومی است، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل منطقه اشغال توسط آمریکا است که با نگاهی به افغانستان و عراق به‌روشنی می‌توان دریافت که اشغالگری نمی‌تواند امنیت خلق کند لذا واژه خروج دروغی بزرگ بیش نیست.
وی ادامه داد: آمریکا با به کار بردن کلمه خروج نشان داد که قصد او تنها برای فریب افکار عمومی کشورهای خاورمیانه و مردم آمریکا برای توجیه کردن هزینه‌ها است که بر این اساس منافع شوم آن‌ها در اشغالگری و ماندن است که نمونه آن را می‌توان در افغانستان و عراق مشاهده کرد.
امینی بابیان اینکه اولین تروریست پرور دنیا آمریکا است و داعش، طالبان و القاعده همه دست‌پرورده آمریکا هستند اذعان کرد: کسانی که قبله خود را آمریکا و غرب قراردادند بدانند ذات آن‌ها همین رویه است و هیچ‌گاه خیرخواه ما نبودند بنابراین بیداری در قبال این خباثت‌ها ضروری خواهد بود.
به گفته امام جمعه شاهرود؛ اروپا نیز بارها بدعهدی خود را در کنار آمریکا نشان داد و در این چهل‌ساله مشاهده کردیم که در این مسیر موفق نبودند این زورگویی و قلدری است که یک کشور به تعهدات خود عمل و مابقی زیر آن بزنند لذا مقاومت نتیجه بهتری در این چهار دهه داده است.
امینی بابیان اینکه حرف دشمن و بی‌بصیرت‌ها این است حج با منافع آن‌ها کاری نداشته باشد، متذکر شد: حج در این چهار دهه با همه دست‌اندازی‌های آل سعود باعث تقویت وحدت و ارتباط با سایر کشورها شد.
امام‌جمعه شاهرود با تاکید اینکه انقلاب باحضور مردم فهمیم شکل گرفت و ادامه یافت اذعان کرد: مردم با شور و شوق در انتخابات شرکت می‌کنند لذا مردم مجلسی را تشکیل می‌دهند که در طراز اول انقلاب و هماهنگ با گام دوم انقلاب، مطیع رهبری و دارای آثار خوب برای کشور باشد.
وی با تاکید بر اینکه سواد رسانه‌ای ملت بالا رود و اعتماد بی‌جا به رسانه‌ها کاهش یابد، افزود: رسانه‌های مجازی اگرچه فعالیت‌های خوبی دارند و از آن‌ها می‌توان در راستای فرهنگ استفاده کرد منتها برخی از آن‌ها ذهن مردم را به‌جاهای دیگر می‌برند که آسیب‌های فراوانی دارد که با تبلیغات مسموم، جوسازی، رسانه زدگی و غیره گام دوم انقلاب محقق نمی‌شود.

captcha