بیزاری از باطل و حمایت از مظلوم مهمترین شاخصه حج باشد
کد خبر: 3824611
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳

بیزاری از باطل و حمایت از مظلوم مهمترین شاخصه حج باشد

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه مراسم حج آیین ارزشی در دین اسلام است، گفت: مسائل سیاسی، بیزاری از باطل و حمایت از مظلوم مهمترین شاخصه حج باشد.

بیزاری از باطل و حمایت از مظلوم مهمترین شاخصه حج باشد

به گزارش ایکنا از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، امام جمعه سمنان ظهر امروز 14 تیر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان با بیان اینکه مراسم حج آیین ارزشی در دین اسلام محسوب می‌شود، اظهار کرد: همه حجاجی که از استان سمنان به حج مشرف می‌شوند باید در وهله نخست اخلاق را کاملاً رعایت و الگویی برای سایر مسلمانان جهان باشند.

وی ادامه داد: مراسم حج اجتماع میلیونی از سراسر جهان بسیار موردتوجه است زیرا مسلمانان باید این نکته را در نظر بگیرند که تنها عبادت صرف هدف اصلی حج نیست و می‌بایست مسائل سیاسی، بیزاری از باطل و حمایت از مظلوم نیز موردتوجه واقع شود.

به گفته وی در آستانه هفته مالیات  با توجه به بحران‌های اقتصادی تنها راه رونق و آبادانی توانایی به ظرفیت‌های درون و پرداخت به‌موقع مالیات است زیرا این امر وظیفه ملی قلمداد می‌شود و همه مسلمانان مکلف به پرداخت مالیات، خمس و زکات برای شکوفایی اقتصاد هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان متذکر شد: غرب‌زده‌ها باید بدانند که این کشورها تنها به دنبال تأمین منافع خود هستند لذا نباید فریب آن‌ها را خورد بلکه می‌بایست هوشیاری لازم را در این زمینه به کاربرد.

انتهای پیام

captcha