مشارکت پرشور اهالی زابل در مراسم استقبال از بیرق متبرکه رضوی
کد خبر: 3824618
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
امام جمعه موقت زابل خواستار شد؛

مشارکت پرشور اهالی زابل در مراسم استقبال از بیرق متبرکه رضوی

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌ هاشمی امین ضمن تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع) از حضور کاروان زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی در نماز جمعه هفته آینده، 20 تیر شهرستان زابل خبر داد و از عموم مردم مؤمن و انقلابی این شهر خواست در مراسم استقبال از بیرق متبرکه حرم مطهر رضوی به صورت باشکوه شرکت کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدقاسم هاشمی امین، امام جمعه موقت زابل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، 14 تیر که در مصلی بزرگ المهدی(عج) برگزار شد، ضمن سفارش به ساماندهی امور زندگی از عموم مردم خواست، تقوای الهی را رعایت کنند.

وی در ادامه بر اساس روایتی از امیرالمومنین(ع)، راست‌گفتاری، ادای امانت و امانت‌داری، وفای به عهد، پرهیز از بخل و فخر فروشی، صله رحم، ترحم و مهربانی نسبت به ضعفا، اهل بذل و بخشش بودن، پیشگامی در کار خیر، اخلاق نیکو، صبوری و بردباری را از جمله اوصاف متقین برشمرد و تأکید کرد: در ماه ذیقعده توبه و انابه، و عبادت و بندگی خدای متعال، از بهترین اعمال است.

امام جمعه موقت زابل گفت: در این ایام زائران حرم امن الهی در حال تهیه مقدمات سفر حج و زیارت قبور ائمه بقیع(ع) هستند. ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حجاج گرامی امیدواریم به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، جهت پرهیز از بازارگردی توجه کنند و در اجتماعات مسلمین، به صورت منسجم و متحد شرکت کرده و به پیام‌های عبادی سیاسی حج توجه داشته باشند.

امام جمعه موقت زابل با اشاره به سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و تبریک آغاز دهه کرامت، تأکید کرد: بنا به روایتی از معصومین(ع)، همه شیعیان با شفاعت این بانوی بزرگوار وارد بهشت خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: بنا به فرموده نبی مکرم اسلام(ص) چهار گروه به شفاعت ایشان خواهند رسید، ولو اینکه گناهان سنگینی داشته باشند: اول کسانی که فرزندان و ذریه پیامبر را گرامی بدارند، دوم کسانی که حاجات آن‌ها را برآورده کنند، سوم کسانی که گرفتاری آن‌ها را برطرف کنند، و چهارم کسانی که با قلب و زبان به ذریه معصومین(ع) محبت کنند.

مسئول دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در شمال استان سیستان و بلوچستان در ادامه ضمن تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع) از حضور کاروان زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی در نماز جمعه هفته آینده شهرستان زابل خبر داد و از عموم مردم مؤمن و انقلابی این شهر خواست در مراسم استقبال از بیرق متبرکه حرم مطهر رضوی به صورت باشکوه شرکت کنند.

وی به مناسبت رحلت حجت‌الاسلام‌والمسلمین اعتمادی(ابوالشهید سردار لک‌زائی)، از آن مرحوم به عنوان مردی شریف، الگوی مجسم تقوا، تواضع و اسطوره صبر، یاد کرد و افزود: ان‌شاءالله خدای متعال روح بزرگ این مرد شریف را با حضرت امیرالمؤمنین(ع) محشور کند، رحلت ایشان را حضور مردم مؤمن و ولایتمدار سیستان و بیت مکرم ایشان، تسلیت عرض می‌کنیم.

حجت‌الاسلام هاشمی امین در پایان با اشاره به انتصاب رئیس جدید دادگستری زابل گفت: انتصاب علی پالیزبان، رئیس جدید دادگستری شهرستان زابل را تبریک گفته و برای او در انجام این وظیفه حساس و خطیر آرزوی موفقیت و سلامتی داریم و از زحمات چند ساله ابوالفضل نجفی، رئیس سابق تقدیر و تشکر می‌کنیم، همچنین از حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی بابت این حسن انتخاب قدردانی می‌کنیم.

حسین قدس‌نیا

انتهای پیام

captcha