گفتمان مقاومت و اقتدار تقویت شود
کد خبر: 3824657
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
امام جمعه اقبالیه:

گفتمان مقاومت و اقتدار تقویت شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌ فاطمیان با تأکید بر اینکه گفتمان مقاومت و اقتدار باید تقویت شود، گفت: نمونه اقتدار ملت ایران را در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن دیدیم که مقام معظم رهبری فرمودند ما ترامپ را شایسته مذاکره نمی‌دانیم و باید دانست که رد درخواست ترامپ از سوی رهبر معظم انقلاب، حرکتی تاریخی و ماندگار است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمیان، امام جمعه اقبالیه، 14 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: اگر انسان، مکارم می‌خواهد باید به‌دنبال عفت، پاکدامنی، ایثار و گذشت باشد.
وی ضمن گرامیداشت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، گفت: از اول تا یازدهم ذیقعده با عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است و لازم است در این دهه از مکارم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) سخن گفت و آنان را الگوی زندگی قرار دارد.
فاطمیان با اشاره به دیدار دست‌اندرکاران و کارگزاران حج با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی)، بیان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که فریضه حج مجموعه‌ای استثنایی و ممتاز از ارزش‌های مورد تمجید اسلام است؛ هر حاجی ایرانی باید با رفتار، گفتار و متانت خود به ملیت و هویت جمهوری اسلامی ایران آبرو ببخشد. برخی می‌گویند حج را سیاسی نکنید که سخنی نادرست است، زیرا ابعاد سیاسی حج، مطابق با خواسته و دستورات اسلام است. وحدت، حمایت از مظلومان مثل ملت فلسطین و مردم یمن و یا برائت از مشرکان، همه امور سیاسی و مطابق تعالیم اسلام است. بنابراین، ابعاد سیاسی حج همان تکلیف دینی و عبادت است.
حجت‌الاسلام فاطمیان با اشاره به اینکه چرا ایستادگی ما با مظلومیت است، اظهار کرد: دشمنان ما هرگونه ظلم و تجاوز و خیانتی که تصور می‌شد، علیه ملت ایران انجام دادند. اما ایران قدرتمندانه در مقابل آمریکا ایستادگی کرد و فشار اقتصادی را تحمل کرد.
امام جمعه شهر اقبالیه با بیان اینکه ملت ایران مقتدر و توانمند بر اهداف و آرمان‌های خود ایستادگی کرده است، ادامه داد: در این چهل سال آمریکا خوار شد اما ملت ایران با عظمت ماند.
وی با تأکید بر اینکه گفتمان مقاومت و اقتدار باید تقویت شود، تصریح کرد: نمونه اقتدار ملت ایران را در دیدار با نخست وزیر ژاپن دیدیم که مقام معظم رهبری فرمودند ما ترامپ را شایسته مذاکره نمی‌دانیم و باید دانست که رد درخواست ترامپ از سوی رهبر معظم انقلاب یک حرکت تاریخی سربلند و ماندگار است.
حجت‌الاسلام فاطمیان با اشاره به عدم تعهد اروپایی‌ها، گفت: در مجموع بازی چندگانه اروپا با ایران صرفاً بازی سیاسی و به تبعیت از سیاست‌های آمریکاست. توقیف کشتی ایران توسط انگلیس، راهزنی دریایی است.
وی با بیان اینکه هرگاه ما با قاطعیت برخورد کردیم، دشمنان‌ عقب‌نشینی کردند، اظهار کرد: در مقطع کنونی نباید به امید اروپا نشست، زیرا تنها راه گشایش مشکلات تکیه بر توان داخلی است.
ولی عباسی
انتهای پیام
captcha