از حمایت فقرا با «ردای خدمت» تا اعزام خادمان به ۷ کشور
کد خبر: 3824728
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

از حمایت فقرا با «ردای خدمت» تا اعزام خادمان به ۷ کشور

محمدی‌فاز با بیان‌اینکه برنامه‎های آستان قدس رضوی ویژه دهه کرامت در چهار سطح اجرا می‌شود،گفت: برگزاری جشن‌های شکوه رضوان، توزیع بسته‌های حمایتی بین فقرا در قالب طرح «ردای خدمت» و اعزام کاروان‌های «زیر سایه خورشید» به ۷ کشور از جمله این برنامه‎ها است.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: «جواد محمدی‌فاز» با اعلام ویژه برنامه های پیش بینی شده برای ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت توسط آستان قدس رضوی، اظهار کرد: مجموعه برنامه های محوری دهه کرامت در چهار گستره حرم مطهر رضوی، مشهد الرضا(ع)، گستره کشوری و گستره بین المللی تدوین شده است.

شکوه رضوان

نماینده آستان قدس رضوی در شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت تصریح کرد: در گستره حرم مطهر رضوی برپایی جشن های «شکوه رضوان» در 12 شب و با حضور میهمانان برجسته کشوری، برنامه «نقش بهشت»، شامل نورپردازی و گل آرایی صحن و سرای رضوی و برنامه «ترجمان آفتاب»، شامل مراسم جانمایی کتاب هایی جهت مطالعه در رواق های حرم مطهر از محوری ترین برنامه های دهه کرامت است.

وی ادامه داد: در سطح مشهد الرضا(ع) نیز جشنواره شهر کرامت با محوریت محله آرایی، برگزاری جشن ها و مراسم های رضوی، برپایی ایستگاه های صلواتی، ارائه خدمات اجتماعی داوطلبانه توسط مساجد، هیئات، تشکل های مردمی و با مشارکت بیش از 10 مجموعه و نهاد شهری و استانی در مشهد الرضا(ع) پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در این جشنواره بیش از 100 گروه سرود در محلات، بوستان ها و خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی اجرای برنامه خواهند داشت.

ردای خدمت

محمدی‌فاز از مراسم گلباران حرم مطهر رضوی در روز میلاد حضرت معصومه(س) و شب میلاد امام رضا (ع) در قالب برنامه «قرار زیارت» خبر داد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ خدمت کریمانه، بسته های حمایتی ویژه ای برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است که با مشارکت و حضور علما  و در قالب برنامه «ردای خدمت» توزیع می شود.

زیرسایه خورشید

نماینده آستان قدس رضوی در شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت افزود: در گستره کشوری علاوه بر برنامه «زیر سایه خورشید» که طی آن کاروان های رضوی شامل خدام و مبلغان اعزامی حرم مطهر رضوی در بیش از دو هزار شهر و روستای کشور حاضر می شوند و برنامه های متنوعی برگزار می کنند در برنامه «رواق رضوی» و در مکان های محوری استان ها، ایستگاه هایی با رویکرد خدمت و محبت به رسم امام هشتم(ع) در نظر گرفته شده تا ضمن ارائه خدمات داوطلبانه خادمیاران و دلدادگان امام هشتم(ع) به مردم، با معرفی و توزیع مناسب کتب رضوی، گامی موثر در ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) برداشته شود.

جایزه جهانی گوهرشاد

وی تصریح کرد: در گستره بین المللی نیز برنامه جایزه جهانی گوهرشاد در راستای ترویج فرهنگ نیکوکاری در ابعاد مختلف آن در سطح ایران و جهان نسبت به معرفی، تقدیر و تجلیل ازبانوان فرهیخته و نیکوکار برگزار می شود. همچنین کاروان های رضوی در قالب برنامه زیر سایه خورشید به 7 کشور دیگر نیز اعزام می شوند.

محمدی فاز به برنامه های آستان قدس رضوی با رویکرد بانوان و خانواده نیز اشاره کرد و گفت: دهه کرامت که با ولادت حضرت فاطمه معصومه(ع) و روز دختران آغاز شده، فرصتی ویژه برای طراحی ویژه برنامه های مرتبط با بانوان و خانواده محسوب می شود. آستان قدس رضوی نیز در این راستا برنامه های متنوعی در نظر گرفته که از جمله این برنامه ها  می توان به اجتماع 25 هزار نفری دختران و بانوان  همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در ورزشگاه امام رضا(ع) اشاره کرد.

بانوی پیشتاز

وی با اشاره به برگزاری جشن قرآنی «بانوی پیشتاز» ویژه دختران گروه سنی7 تا 15 سال، امروز (شنبه، 15 تیرماه) در رواق حضرت زهرا(س)، تاکید کرد: ویژه برنامه رسانه ای گوهرشاد با موضوع زیارت و خدمت با محوریت بانوان و سوژه های جایزه جهانی گوهرشاد و با حضور بازماندگان واقعه گوهرشاد برگزار می شود. همچنین چهارمین دوره جایزه جهانی گوهرشاد در 19 تیرماه با هدف معرفی و تجلیل از بانوان نیکوکار و فرهیخته برگزار می شود.

سلسله نشست های تخصصی برهان

وی همچنین از برگزاری سلسله نشست های تخصصی «برهان» با محوريت موضوعي «جايگاه اجتماعي زن در اسلام» در تمامي مراكز استان ها خبرداد و بیان کرد: فراخوان دومين جشنواره ملي «فرهنگ كارآفريني بانوان، خدمت و خودكفايي خانواده» با هدف تقويت روحيه توليد و بسترسازي نقش آفريني فرهنگي اجتماعي بانوان در دو بعد مهارت افزايي و نمايشگاه دستاوردهاي بانوان كارآفرين همزمان با این ایام دهه کرامت اعلام می شود.

نماینده آستان قدس رضوی در شورای هماهنگی جشن های دهه کرمت به اجرای ویژه برنامه های مختلف ویژه بانوان در حرم مطهر رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: محفل انس با قرآن ويژه خواهران، همراه با ترتيل خوانی قرآن كريم و اجرای برنامه توسط گروه های تواشيح روزهای فردِ دهه کرامت قبل از نماز مغرب و عشاء در رواق حضرت زهرا(س) برگزار می شود.

گفتنی است، برنامه های دهه کرامت امسال با شعار «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل‌ بیت(ع)» اجرا می شود.

انتهای پیام

captcha