اعزام ۱۷ کاروان از خراسان‌جنوبی به حج تمتع
کد خبر: 3824758
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

اعزام ۱۷ کاروان از خراسان‌جنوبی به حج تمتع

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: امسال ۱۷ کاروان از استان به حج تمتع اعزام می‌شوند که دو کاروان اهل سنت و سایر کاروان‌ها اهل تشیع هستند.

اعزام 17 کاروان از خراسان‌جنوبی به حج تمتعبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی، امروز، 15 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال 2900 نفر زائر و عوامل اجرایی به حج تمتع اعزام می‌شوند که نسبت به سال گذشته رشد 17 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه میانگین سنی زائران بین 55 تا 56 سال است و عمده زائران سالمند هستند، افزود: با همکاری بعثه مقام معظم رهبری جلسات آموزشی کاربردی برگزار شده که برای هر کاروان 10 جلسه آموزشی بوده است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری این همایش‌ها در شهرستان بیرجند، قاین، فردوس، طبس، سرایان و بشرویه، افزود: در مجموع 47 هزار نفر ساعت آموزش کاربردی برای زائران برگزار شده است.

نوفرستی با بیان اینکه پروازها از 25 تیرماه از بیرجند آغاز شده و تا تاریخ 29 تیرماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: برگشت زائران از 4 تا 8 شهریورماه خواهد بود که ممکن است با تاخیر همراه باشد، به همین دلیل زائرین باید مراسم استقبال خود را حداقل دو روز بعد از این تاریخ برگزار کنند.

وی گفت: امسال زائرین بخشی از هزینه‌های ولیمه خود را به هموطنان سیل زده اختصاص دادند که در مجموع مبلغ 100 میلیون تومان کمک از طریق هلال احمر، بسیج و سازمان حج برای مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه امسال 17 کاروان‌ از خراسان جنوبی اعزام می‌شوند که دو کاروان اهل سنت و سایر کاروان‌ها اهل تشیع هستند، اظهار کرد: 54 درصد از زائران، بانو بوده و جوان‌ترین و مسن‌ترین زائر به ترتیب 12 و 91 سال سن دارند.

نوفرستی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با کارکنان فرودگاه بین‌المللی بیرجند، اظهار کرد: خراسان جنوبی به عنوان اولین استان به منظور آسایش زائران با اداره پست قراردادی منعقد کرده است که بر طبق آن وسایل زائران تحویل پست داده شده و به فرودگاه ارسال خواهد شد و در زمان برگشت نیز از سوی اداره پست به محل زندگی آن‌ها ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه پرداخت عوارض خروج از کشور به صورت الکترونیکی از طریق اپلیکیشن‌ صورت می‌پذیرد، افزود: 14 قلم دارویی به عنوان داروهای ممنوعه اعلام شده و در صورتی که زائران نیاز به دارویی خاص داشته باشند، باید حتماً نسخه دارویی ممهور به مهر پزشک کاروان را به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود زائرین از طریق آزادبرها به سفر حج و سایر سفرهای زیارتی نروند چراکه آزادبرها تنها منافع خود را دنبال می‌کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 9 پرونده در دادگاه درمورد همین موضوع در جریان است، افزود: اگر زائران نمی‌توانند تمام هزینه سفر را بپردازند، می‌توانند به صورت اقساطی از تسهیلاتی که برخی دفاتر زیارتی در نظر گرفته‌اند، استفاده کنند.

نوفرستی با اشاره به سفر اربعین، اظهار کرد: توصیه می‌کنیم افرادی که فقصد سفر کربلا را در اربعین دارند، از هم اکنون برای تهیه پاسپورت اقدام کنند.
انتهای پیام

captcha