دهه کرامت؛ فرصت تجلیل از مقام امامزادگان
کد خبر: 3824847
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

دهه کرامت؛ فرصت تجلیل از مقام امامزادگان

گروه اجتماعی ــ مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان از اجرای بیش از ۲۰۲ ویژه‌برنامه دهه کرامت در سطح مساجد استان خبر داد و گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای تجلیل از مقام امامزادگان با محوریت کریمه اهل بیت‌(ع) و امام رضا‌(ع) است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد،‌ مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان امروز، 15 تیرماه در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: کشور ما ایران از برکت وجود فرزندان حضرت موسی‌بن  جعفر(ع) متنعم است.

وی با اشاره به واقع شدن میلاد حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ و علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) در دهه کرامت، افزود:‌ ایران و گیلان نیز میزبان امامزادگان بزرگوار و برجسته‌ای بوده که از نسل امام هفتم(ع) هستند و امروز بقاع متبرکه آنان در اقصی‌نقاط کشور مأمن مردم است.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان دهه کرامت را فرصت مناسبی برای تجلیل از مقام امامزادگان با محوریت کریمه اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) دانست و یادآور شد:‌ ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد عهده‌دار برگزاری مراسم دهه کرامت در کل کشور است لذا در این راستا جلسات متعددی در سطح شهرستان‌های استان برگزار کردیم و 18 دستگاه اجرایی در این امر ما را یاری می‌کنند.

رضوانی‌نژاد از اجرای بیش از 202 ویژه‌برنامه دهه کرامت در قالب برگزاری مجالس و محافل جشن و سرور در سطح مساجد استان خبر داد و اظهار کرد:‌ برگزاری جنگ شادی در شهرستان‌ها از سوی کمیسیون فرهنگی شورای شهر و شهرداری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع تبرکی‌های آستان قم و آستانه قدس رضوی، راه‌اندازی ایستگاه‌های فرهنگی در مساجد و بوستان‌ها و آذین‌بندی شهری از دیگر برنامه‌هاست.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه «ضریح مهربانی»، تجلیل از دختران نمونه خانه‌های شبانه‌روزی به مناسبت روز دختر، ارائه خدمات رایگان توان‌بخشی و پیراپزشکی در محلات حاشیه شهر و برپایی جشن نقاشی و مسابقه «نامه‌ای به امام رضا(ع)» در مهدهای کودک خبر داد و تصریح کرد:‌ جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان و استقبال از کاروان خدام رضوی در شهرهای استان از دیگر برنامه‌های محوری است.

این کارشناس دینی «حضرت فاطمه معصومه(س)؛ جلوه کرامت و مهربانی»، «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم»، «خدمت به مردم؛ لذت روحی و نشاط معنوی»، «رونق تولید؛ شادی و امید»، «امامزدگان؛ ذخائر معنوی جامعه»، «حضرت شاهچراغ؛ جلوه مودت و مقاومت»، «مساجد؛ پایگاه ترویج مشارکت اجتماعی»، «شهدا؛ الگوی جوانان در تحقق گام دوم انقلاب»، «عفاف و حجاب؛ گوهر خانواده مهدوی»، «تشکل‌های مردمی؛‌ پرچمدار خدمت کریمانه» و «امام رضا(ع)؛ جلوه رافت و محور وحدت» را عناوین روزهای دهه کرامت امسال دانست.

500 کانون مساجد گیلان؛ مجری طرح اوقات فراغت
مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان از اجرای طرح اوقات فراغت در 500 کانون استان خبر داد و یادآور شد:‌ رویکرد اصلی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان بر مبنای توانمندسازی اعضاست.

وی تولید محتوا در حوزه‌های مذهبی، فرهنگی و هنری، تربیت و آموزش نیروی انسانی متعهد و مقابله اصولی با شبیخون ضدارزشی فرهنگ منحط غرب را از جمله اهداف طرح اوقات فراغت دانست و بیان کرد:‌ این برنامه‌ها با محوریت تامین و آموزش محتوا بر مبنای قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی افراد تحت پوشش در مسائل فرهنگی و اجتماعی، رسانه و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی، فعالیت‌های اجتماعی، جهادی و امور خیریه، هنرآموزی و هنروری، اجرای مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی، برپایی نمایشگاه‌های قرآنی و فرهنگی، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی درون و برون استانی و برخورداری از تسهیلات رفاهی در امور فرهنگی و اجتماعی اجرا خواهد شد.

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه یک‌هزار و 850 مربی برای پوشش 32 هزار و 500 عضو کانون‌های مساجد در طرح اوقات فراغت تابستان امسال ظرفیت‌سازی شده است، گفت: عضوگیری و ثبت فعالیت کانون‌های مساجد در سامانه منسجم «بچه‌های مسجد» صورت و ملاک ارزیابی قرار می‌گیرد.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان کمبود منابع مالی و تجهیزاتی را یکی از چالش‌های کانون‌ها در طرح اوقات فراغت دانست و اظهار کرد:‌ کانون‌های مساجد بزرگترین‌ NGO های مردمی به‌هم پیوسته در سراسر استان هستند و می‌توانند اهداف فرهنگی را به اجرا درآوردند.

وی با اشاره به محدود بودن مساجد چندمنظوره مجری طرح اوقات فراغت، بیان کرد: رویکرد مساجد چندمنظوره جذب جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است لذا‌ از 900 کانون مساجد گیلان تنها 500 کانون را برای اوقات فراغت ظرفیت‌سازی کرده‌ایم که این امر به واسطه محدودیت مساجد، فقدان بنیه مالی، کمبود فضای مناسب و عدم پشتیبانی است.

انتهای پیام

captcha