جامعه‌ای كه از مسیر معنویت خارج شود، محكوم به فناست
کد خبر: 3824884
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

جامعه‌ای كه از مسیر معنویت خارج شود، محكوم به فناست

گروه اجتماعی ـ مدیركل تبلیغات اسلامی با به اصل خودسازی در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره كرد و گفت:‌ منظور از خودسازی، توجه به معنویت و اخلاق‌مداری در جامعه است و جامعه‌ای که از مسیر معنویت خارج شود محکوم به فناست.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل تبلیغات اسلامی فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس امروز، 15 تیرماه در کارگاه آموزشی که پیرامون تشریح بیانیه گام دوم انقلاب در این اداره کل برگزار شد، با تأکید بر اینکه رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی توجه به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است، افزود: رهبر معظم انقلاب پیرامون آینده انقلاب و تحکیم آن، با رصد فرصت‌ها و تهدیدها بیانیه گام دوم انقلاب را تبیین فرمودند و تکلیف همه دستگاه‌ها و به نوعی همه آحاد مردم را مشخص کردند.
وی در تشریح این بیانیه مهم گفت: در گام دوم انقلاب سه سر فصل اساسی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی مورد تأکید مقام معظم رهبری هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: منظور از خودسازی، توجه به معنویت و اخلاق‌مداری در جامعه است؛ جامعه‌ای که از مسیر معنویت خارج شود محکوم به فناست، همانگونه که در غرب شاهد انحطاط ارزش‌های انسانی هستیم، تاجایی که بیشتر اندیشمندان و فلاسفه غرب راه نجات را بازگشت به معنویت دانسته‌اند.
مهرابی، جامعه‌پردازی را اصل دوم این بیانیه خواند و اضافه کرد: جامعه‌پردازی توجه به ساختارهای اجرایی و ساختارهای دولتی است؛ در تمام تمدن‌ها ساختار اجرایی کشور موظف است زمینه‌های پیشرفت جامعه را در خصوص استفاده از حقوق اجتماعی مانند مسکن، آموزش، رفاهیات، کار و. .... را برای زندگی مردم تأمین کند که این امر مهم در کشور ما نیز به شکل اولاتر مد نظر است البته با توجه به محاصره اقتصادی و تحریم‌هایی که طی چهل سال گذشته توسط سردمداران زر و زور و سلطه به کشور ما تحمیل گشته، مشکلات متعددی را پیش رو داریم که از آنها نیز عبور خواهیم کرد.
وی در توضیح تمدن‌سازی گفت: منظور از تمدن‌سازی همان تمدن نوین اسلامی است که بر پایه تحقق عدالت اجتماعی و اصل و اساس مهدویت شکل خواهد گرفت و معتقدیم همه‌ مردم آزادی‌خواه جهان منتظر مهدی موعود (عج) هستند تا در جهانی عدالت‌محور به دور از هر گونه مرزبندی زندگی ایده عالی داشته باشند.
وی در پایان تأکید کرد: مرکز گام دوم نیز امیدبخشی به جامعه و قطع امید از جریان‌های انحرافی و مقصد گام دوم بسترسازی برای تحقق تمدن نوین اسلام و زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت است.
انتهای پیام

captcha