وجود همدلی، همکاری را به دنبال خواهد داشت
کد خبر: 3824895
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

وجود همدلی، همکاری را به دنبال خواهد داشت

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرماندار مشهد گفت: من قبل از نیاز به همکاری، نیاز به همدلی دارم. اگر همدلی باشد، همکاری ایجاد خواهد شد اما همکاری بدون‌ همدلی محقق نمی‌شود.

وجود همدلی، همکاری را به دنبال خواهد داشتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد امروز 15 تیرماه در مراسم تکریم و معارفه فرماندار مشهد در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، اظهار کرد: به معاون سیاسی وزارت کشور عرض کردم که اجازه دهید بخشدار منطقه‌ای در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی شوم اما توفیق نوکری به مادرم را داشته باشم.
وی افزود: پیشنهادات خاصی به من شد اما به دو جهت خراسان رضوی را انتخاب کردم، یکی برای پرستاری و سرپرستی مادرم و دیگری برای نوکری به زائران و مجاوران در جوار علی ابن موسی الرضا(ع). قم سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر دارد که ۲۷ میلیون داخلی و ۳ میلیون خارجی است.
هاشمی با بیان اینکه هر وزارتخانه و مجموعه‌ای وظیفه خاص خود را دارد و سه وظیفه اصلی بر دوش وزارت کشور است، عنوان کرد: اولین وظیفه امنیت یا احساس امنیت پایدار است. اگر ما به دنبال رونق تولید، ایجاد کسب و کار و اشتغال هستیم، اولویت آن بحث امنیت و متولی‌ آن شورای تامین با محوریت مجموعه فرمانداری است. ما امروز امنیت خوبی داریم و با وجود اینکه با ۱۷ کشور دنیا هم مرز هستیم و بسیاری از کشورها در ناامنی به سر می‌برند، اما نظام جمهوری اسلامی از امنیت پایداری برخوردار بوده که مدیون خون شهدا، حمایت‌ها و رهنمودهای رهبری، وفاق و همدلی در مجموعه دولت و پشتیبانی ارزشمند مردم است.
فرماندار مشهد ادامه داد: دومین وظیفه ذاتی وزارت کشور بحث انتخابات است. نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای ارزشمندی دارد که یکی از آن‌ها مشارکت سیاسی و نقش مردم در سرنوشت سیاسی خود یعنی انتخابات است. انتخابات ناموس سیاسی وزارت کشور بوده و مشارکت حداکثری، انتخابات سالم، امنیت و رعایت قانون وظیفه ما است. من در طول مدت دوران مدیریت خود متولی مستقیم برگزاری بیش از ۱۵ انتخابات بودم و همه این انتخابات‌ها در صحت و سلامت انجام شد.
وی اضافه کرد: وظیفه سوم مسائل اجتماعی است. با دستور مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و پیگیری وزیر کشور توجه به مسائل آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار دارد. مشهد دومین شهرستان از نظر وسعت و جمعیت و اولین شهرستان مذهبی است، به همین تناسب بحث حاشیه‌نشینی، اعتیاد و طلاق توجه ویژه‌ای می‌طلبد، زیرا ۳۰درصد جمعیت مشهد در حاشیه شهر هستند و باید توجه ویژه‌ای به مسائل آسیب‌های اجتماعی و کاعش آن داشته باشیم.
هاشمی خاطرنشان کرد: قبل از نیاز به همکاری، نیاز به همدلی دارم. اگر همدلی باشد، همکاری ایجاد خواهد شد اما همکاری بدون‌ همدلی محقق نمی‌شود. یکی از دغدغه‌های مسئولان و به ویژه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور توجه به مسائل اجتماعی است.
فرماندار مشهد با اشاره به اینکه افزایش سطح رفاه و آسایش زائران و مجاوران کار دیگر ما است، تصریح کرد: مدت ماندگاری مسافران و زائران دو روز است که باید آن را افزایش دهیم. زمینه افزایش مدت ماندگاری، امنیت زائر، رفاه و آسایش است که باید دقت کنیم. برنامه‌ریزی دقیق جهت بهره‌مندی از ظرفیت گردشگری و مذهبی نیز ضرورت دارد. اقتصاد شهرستان و شهر مشهد متکی به گردشگری مذهبی است که باید از این فرصت برای رونق اقتصادی استفاده کنیم.
وی بیان کرد: حفظ وضعیت موجود، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و دقت در حوزه کارگری باید اولویت کار باشد اما در بحث اقتصادی متکی به بحث گردشگری نیز هستیم. اگر معیشت مردم و مسائل اقتصادی را مدیریت کنیم، نشاط اجتماعی ایجاد خواهد شد که اعتماد مردم را نیز افزایش می‌دهد. بالاتربن سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران اعتماد مردم بوده و دشمن به دنبال کاهش اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی و به دنبال این است که بین مسئولان و مردم شکاف ایجاد کند. ما باید این وحدت، انسجام و صمیمیت را حفط کنیم و در جهت جذب گردشگری مذهبی گام برداریم.
هاشمی گفت: همه به توجه به حقوق شهروندی اعتقاد داریم. امروز شان و منزلت خودم را نوکری برای مردم می‌دانم و بسیار خوب است که برای مجاوران و زائران باشد. رضایت و تکریم ارباب رجوع اولویت کار ما است. یکی از افتخارات دولت، بحث سند حقوق شهروندی بوده که باید اولویت قرار دهیم. توجه به رونق تولید و حمایت از واحدهای تولیدی را نیز در برنامه داریم.

انتهای پیام

captcha