درخواست یک گروه حقوق بشری از هند برای حفاظت از پناهجویان میانماری
کد خبر: 3824899
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

درخواست یک گروه حقوق بشری از هند برای حفاظت از پناهجویان میانماری

گروه بین‌الملل ـ گروه‌ حقوق بشری «فورتی‌فای» بعد از اینکه هند 100 نفر از آوارگان میانمار را به اجبار به کشورشان بازگرداند، از دهلی نو خواست که از پناهنجویان محافظت کند.

به گزارش ایکنا به نقل از ینی‌شفق؛ این گروه حقوق بشری دیروز، چهاردهم تیرماه، ویدئویی را منتشر کرد که در آن نشان می‌دهد نیروهای امنیتی هند، یک زن پناهنده را از کلبه‌ای در ایالت شرقی «میزورام» بیرون می‌کشند تا او را به کشورش بازگردانند.

این ویدئو همچنین سه مأمور دولتی را نشان می‌دهد که در حال کشیدن این زن بر روی زمین هستند. این زن در حال گریه کردن است و هیچ‌ کسی مأموران را از انجام این کار منع نمی‌کند.

این گروه حقوقی بشری گفت که بیش از 30 هزار غیرنظامی در هفت شهر ایالت راخین از ماه ژانویه به علت منازعات سیاسی آواره شده‌اند.

این گروه حقوق بشری نیز  اسنادی تهیه کرده که در آن مقامات هندی پناهندگان مسلمان روهینگیا را مورد ضرب و شتم قرار داده و تهدید کرده و برخی را مجبور به فرار به بنگلادش می‌کنند.

یادآور می‌شود در پی سرکوب‌ها در سال 2017، بیش از 750 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش گریختند. بازرسان سازمان ملل گفته‌اند که اقدامات میانمار اعم از کشتار جمعی، تجاوز، آتش‌سوزی گسترده و اعدام با هدف نسل‌کشی صورت گرفته‌ است.

انتهای پیام

captcha