برگزاری همایش «بانوان فاطمی» در یاسوج
کد خبر: 3824982
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

برگزاری همایش «بانوان فاطمی» در یاسوج

گروه معارف ــ مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش بانوان فاطمی با حضور میهمانی از کشور ژاپن در یاسوج به‌مناسبت سالگرد کشتار مردم در مسجد گوهرشاد خبر داد.

برگزاری همایش «بانوان فاطمی» در یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، ستار هدایتخواه، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 15 تیرماه در نشست خبری، اظهار کرد: مردم در مسجد گوهرشاد در اعتراض به کشف حجاب رضاخان تحصن کرده بودند اما به خاک و خون کشیده شدند از این رو 21 تیرماه به نام روز حجاب و عفاف نام‌گذاری شد که دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌هایی برای این روز و هفته عفاف و حجاب تدارک دیده است.
وی افزود: با حضور میهمانی از کشور ژاپن که به برکت انقلاب اسلامی به دین اسلام روی آورده و شیعه شده است همایش بانوان فاطمی برگزار می‌شود که از بانوان برای شرکت در این همایش دعوت می‌شود.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح دفتر هیئت تخصصی عفاف و حجاب در استان خبر داد و اضافه کرد: با هدف ترویج عفاف و حجاب راه‌اندازی کارگاه تولیدی حجاب و عفاف را خواهیم داشت به دلیل اینکه لباس‌های مناسب بانوان محجبه با قیمت بالایی عرضه می‌شود؛ لذا این کارگاه محصولات عفاف و حجاب را با قیمت مناسبی در اختیار بانوان قرار می‌دهد‌.
هدایتخواه بیان کرد: همایش دختران آسمانی و برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن از جمله برنامه‌های دفتر نمایندگی آستان قدس در هفته حجاب و عفاف است.

تشریح برنامه‌های «زیرسایه خورشید» در استان
وی در ادامه اظهارات خویش تصریح کرد: همچنین قرار است فرهنگ خدمت‌گذاری و خیررسانی در این دهه میان مردم ترویج شود از کسانی که به شیعیان امام رضا(ع) خدمت می‌کنند از سوی دفتر آستان قدس رضوی تقدیر می‌شود.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به زمان حضور کاروان زیرسایه خورشید در استان، گفت: این کاروان یکشنبه، 16 تیرماه در استان حضور پیدا می‌کند و 8 روز یعنی تا میلاد امام رضا(ع) در استان حضور دارند‌. روز دوشنبه غبار‌روبی گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی را داریم و بعدازظهر به شهر پاتاوه سفر می‌کنند.
هدایتخواه با اشاره به اینکه روز دوشنبه در یاسوج دیدار با جانبازان و خانواده شهدا و مراکز نگهداری از ایتام انجام می‌شود، بیان کرد: بعدازظهر سه‌شنبه این کاروان به بخش لوداب سفر خواهند کرد که دیدار با مردم و خانواده شهید صدیقی‌نژاد را خواهند داشت همچنین سه‌شنبه شب به شهر چیتاب سفر می‌کنند.
وی با بیان اینکه روز چهارشنبه کاروان زیر سایه خورشید به شهر قلعه رئیسی سفر می‌کند، ادامه داد: بعداز ظهر چهارشنبه در شهر دیشموک حضور می‌یابند و چهارشنبه شب در روستای طولیان برنامه خواهند داشت. جمعه تا ساعت 10 و 30 دقیقه صبح در شهر لنده خواهند بود و سپس به شهر باشت سفر می‌کنند.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز پنجشنبه در شهر سوق خواهند بود، این کاروان بعدازظهر و شب پنجشنبه در شهر دهدشت حضور خواهند داشت.
هدایتخواه عنوان کرد: بعداز ظهر جمعه به شهر چرام می‌روند، غروب جمعه در شهر سرفاریاب حضور می‌یابند و شب جمعه به حرم امامزاده بی بی رشیده چرام سفر می‌کنند.
وی ابراز کرد: روز شنبه به گچساران و برخی روستاهای این شهرستان سفر می‌کند و شب نیز در جشن عمومی گچساران حضور می‌یابند. همچنین یکشنبه شب به یاسوج بر می‌گردند و در جشن زوج‌های جوان و مراسم غبار روبی امامزاده عبدالله و جشن عمومی یاسوج شرکت می‌کنند. صبح روز دوشنبه دیدار با عوامل اجرایی طرح زیر سایه خورشید و سپس عازم مشهد مقدس می‌شوند.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: غبارروبی مزار شهدای گمنام، دیدار با پرسنل ادارات، عیادت از بیماران، عیادت از معلولان، عیادت از جانبازان، دیدار با خانواده شهدا و دیدار با یتیمان و دیدار با کار آفرینان نمونه از جمله این برنامه‌ها است .
هدایتخواه با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت را تنها منحصر به حضور کاروان زیر سایه خورشید نیست، ادامه داد: جشن میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و حضور در آسایشگاه معلولان و همایش دختران را نیز داریم همچنین برگزاری جشن 40 زوج را به همت خادمیاران رضوی خواهیم داشت و افتتاح مرکز مشاوره خانواده امام رضا(ع) یکی دیگر از برنامه‌های این دفتر در دهه کرامت است .
وی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و نمایشگاه کتاب و همچنین برنامه نذر دانایی از دیگر برنامه‌های آستان قدس طی دهه کرامت در استان است.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اقدام مهمی که در این دهه مربوط به اشتغال و تولید داریم، بیان کرد: در دهستان هدف (سادات محمودی) مرکز پرورش طیور راه‌اندازی می‌شود و تعداد 100 خانوار می‌توانند درآمدزایی داشته باشند.
انتهای پیام

captcha