بدعهدی وزارت علوم در پرداخت جوایز مسابقات قرآن کشوری
کد خبر: 3825034
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

بدعهدی وزارت علوم در پرداخت جوایز مسابقات قرآن کشوری

گروه شهرستان‌ها ــ با اعلام نتایج راه‌یافتگان مسابقات قرآن دانشگاهی به مرحله کشوری در دانشگاه‌های کشور، دانشجویان خود را برای شرکت در مسابقات قرآن سال جاری آماده می‌کنند. این درحالی است که تا به امروز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جوایز مسابقات قرآن سال گذشته را پرداخت نکرده است.

بدعهدی وزارت علوم در پرداخت جوائز مسابقات قرآن کشوریزینب ضیاء‌دوست، نفر اول مسابقات قرآن کشوری در رشته قرائت قرآن دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با انتقاد از پرداخت‌نشدن جوایز مسابقات قرآن سال گذشته توسط وزارت علوم گفت: چرا مسئولان به وعده‌ای که می‌دهند عمل نمی‌کنند.

دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری بیان کرد: اگر در همان سال گذشته در پایان مسابقات قرآن در زنجان و در محل برگزاری مسابقات قرآن مسئولان، اعلام می‌کردند ما هیچ بودجه‌ای برای پرداخت جوایز قرآن نداریم و یک جلد کلام‌الله مجید یا یک جلد نهج‌البلاغه اهدا می‌کردند، جای هیچ انتظار و انتقادی نبود.

وی افزود: مسئولان وزارت علوم علی‌رغم ادعای نداشتن بودجه و عمل نکردن به تعهدات خود در مسابقات قرآن کشوری، جوایز مسابقات قرآن ملی که در آن متسابقین از تمام دانشگاه‎های کشور مانند پیام نور، دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های وزارت علوم حضور داشتند و بعد از مسابقات قرآن کشوری، این مسابقات قرآن در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد را پرداخت کردند.

نفر دوم مسابقات قرآن دانشگاه‌های کشور در سال 97 با تأکید بر اینکه مسئولان وزارت علوم اگر وعده‌ای می‌دهند و تعهدی قبول می‌کنند، باید به وعده‌های خود عمل کنند، اضافه کرد: از سال گذشته چندین مرتبه از طریق دانشگاه حکیم سبزواری که در آن در حال تحصیل هستم، علت عدم پرداخت جوایز از طریق وزارت علوم پیگیری شد اما بار اول، اسفند سال 97 را زمان پرداخت جوایز تعیین کردند و با پایان سال گذشته، اردیبهشت و خرداد 98 را وعده داده بودند که تاکنون به تعهداتشان عمل نکردند و هیچ پولی برای نفرات برتر مسابقات قرآن به حسابشان که در زمان برگزاری مسابقات قرآن دریافت شد واریز نکردند.

این دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری که در سال گذشته، مقام اول مسابقات قرآن دانشگاه‌های وزارت علوم در کشور و مقام دوم مسابقات قرآن همه دانشگاه‌های کشوری را در رشته قرائت کسب کرده است، افزود: در سال جاری در رشته ترتیل قرآن شرکت کردم و برای مسابقات قرآن کشوری دانش‍‌گاه‌های وزارت علوم که در شهریور ماه در استان قم برگزار می‌شود، در حال تمرین هستم.

ضیاءدوست بیان کرد: جوایز مسابقات قرآن در مرحله کشوری سال گذشته در هیچ رشته‌ای پرداخت نشده است و یکی از سؤالاتی که دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور در دیدار با یکدیگر داریم این است که چرا وزارت علوم به تعهدات خود در پرداخت جوایز مسابقات قرآن عمل نکرده است، در حالی که هزینه جوایز مسابقات قرآن در بودجه‌ها و هزینه‌های وزارت‌ علوم بسیار ناچیز و اندک است.
انتهای پیام

captcha