حج کانون وحدت امت اسلامی است
کد خبر: 3825082
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

حج کانون وحدت امت اسلامی است

گروه اجتماعی- امام‌جمعه فردیس گفت: حج کانون وحدت امت اسلامی است و بیداری اسلامی که اکنون درکشورهای مسلمان رخ داده نمونه‌ای از جلوه‌های حج به شمار می‌رود.

حج کانون وحدت امت اسلامی است

حجت‌الاسلام علی اکبرایمانی، امام‌جمعه فردیس در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز، با اشاره به دیدار دست‌اندرکاران حج با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه کردند حجاج این فرصت را قدر بدانند و ضمن دوری از تفرقه در مسیر وحدت گام بردارند.

وی به جایگاه و منزلت حج در آموزه‌های دینی اشاره و بیان کرد: در آیه ۹۷ سوره آل عمران خداوند در این باره می‌فرماید: «وَلِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَيْهِ سَبِيلًا؛ و براى خدا حج آن خانه بر عهده مردم است البته بر كسى كه بتواند به سوى آن راه يابد» در ادامه آیه از واژه کفر استفاده می‌کند یعنی اگر کسی حج نرود یا منکر شود گویی کافر شده است.

امام‌جمعه فردیس با تأکید براینکه امت اسلامی در مناسک حج هر ساله شکوه و عظمت را به دنیا نشان می‌دهد که بی‌نظیر است و در دیگر ادیان آسمانی وجود ندارد، گفت: همه مسلمانان در حج همبستگی و وحدت را در راستای معنویت به‌سوی خداوند متعال و ارزش‌های الهی به رخ دنیا می‌کشند.

وی تصریح کرد: آنچه در حج می‌توان به صورت بارز مشاهده کرد، از خودگذشتن و حرکت قلب و روح به‌سوی خداوند متعال است؛ تمام اعمالی که در مناسک حج انجام می‌شود، دارای معانی خاص است.

ایمانی گفت: اعمالی که در حج انجام می‌شود، دارای دو بعد فردی و اجتماعی است که این اعمال انسان و جامعه را به‌سوی ارزش الهی سوق می‌دهد.

امام‌جمعه فردیس اضافه کرد: فراگیری و جامعیت در حج به صورت محسوس قابل مشاهده است و همه باید کمک کنند تا به صورت باشکوه نمود خود را به جهانیان نشان دهد.

ایمانی با اشاره به اینکه دشمنان و کفار از بدو ظهور دین مبین اسلام با این دین الهی دشمنی می‌کردند، اظهار کرد: چند سال اخیر شاهد این هستیم که دشمنی‌ها به طور جدی و علنی از سوی آنان صورت می‌گیرد تا وحدت و آرامش مسلمانان را ازبین برود.

وی در پایان با بیان اینکه حج کانون وحدت امت اسلامی است و بیداری اسلامی که اکنون در کشورهای مسلمان رخ داده نمونه‌ای از جلوه‌های حج به شمار می‌رود، گفت: کنگره عظیم حج اگر با هوشمندی و بصیرت مسلمانان در جهت وحدت و برائت از مشرکان صورت بگیرد قطعاً فتنه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان امت اسلامی را خنثی می‌کند.
انتهای پیام

captcha