رونمایی از سند جامع سالمندی و سامانه «توان‌به» در کرمان
کد خبر: 3825165
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

رونمایی از سند جامع سالمندی و سامانه «توان‌به» در کرمان

گروه اجتماعی ــ با حضور رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان و استاندار در نشست شورای اداری استان کرمان امروز یکشنبه، 16 تیر از سند جامع سالمندی و سامانه توان‌به در کرمان رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، عباس صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این جلسه گفت: با توجه به تغییرات پرشتاب حوزه اجتماعی، یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد و جوامع برای آن برنامه‌ریزی حداقلی متناسب داشته باشند، سالمندی است.
وی با بیان اینکه جمعیت سالمندی کشور در سال 95 میزان 9.3 درصد بوده که گوشزدی به برنامه‌ریزان است افزود: ما در استان کرمان با پنجره جمعیتی 40 ساله مواجه هستیم که در سال 1425 با رشد سالمندی مواجه خواهیم شد.
صادق‌زاده با اشاره به رونمایی از سند جامع سالمندان در کرمان بیان کرد: این سند در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان کرمان قرار خواهد گرفت.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به رونمایی سامانه آنلاین «توان‌به» اظهار کرد: با این سامانه امکان دسترسی معلولان و سالمندان به دریافت خدمات از راه دور از جمله خدمات روانشناسی، حقوقی، پزشکی و ... فراهم شده و اپلیکیشن‌هایی در این برنامه وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه تمام مراحل کار سامانه توان‌به در کرمان انجام شده، تصریح کرد: 20 طرح و ایده اجتماعی در بهزیستی استان کرمان طراحی و تدوین شده که یکی از طرح‌ها، ماده 75 قانون برنامه ششم توسعه است.
انتهای پیام

captcha