مراسم معارفه مدیر شبکه قرآن سیما برگزار شد + عکس
کد خبر: 3825201
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

مراسم معارفه مدیر شبکه قرآن سیما برگزار شد + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم تکریم محمدحسین محمدزاده و معارفه جواد شیخ‌اکبری، مدیران پیشین و جدید شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ آئین تکریم محمدحسین محمدزاده و معارفه جواد شیخ‌اکبری، مدیران پیشین و جدید شبکه قرآن و معارف سیما امروز، 16 تیرماه، با حضور رضا پورحسین، قائم‌مقام معاون سیما، مرتضی حسیبی‌طاهری، مشاور اجرایی مرکز امور نمایشی سیما، سیدمحمد اسلامی، مدیرکل اداری و مالی و حمید خواجه‌نژاد، مدیر روابط عمومی معاونت سیما و جمعی از مدیران این شبکه قرآنی در ساختمان این شبکه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، پورحسین ضمن قدرداني از زحمات حجت‌الاسلام محسن عرفاتی در دوران تصدی این شبکه به عنوان سرپرست از اقدامات ارزشمند محمدحسین محمدزاده به نیکی یاد کرد و گفت: ایشان زحمات گرانقدر و ارزشمندی را هم در شبکه قرآن و معارف و هم در شورای معارف سیما متقبل شدند که از این رو از وی قدردانی می‌کنیم.

پورحسین در ادامه با خیرمقدم به جواد شیخ‌اکبری وی را از نیروهای انقلابی و ارزشی و پرسابقه در تولید برنامه‌های مختلف رسانه ملی خواند و بیان کرد: امیدواریم با حضور ایشان و کمک همه مدیران و همکاران، شاهد اتفاقات خوب در این شبکه قرآنی و معارفی باشیم.

قائم مقام معاونت سیما با اشاره به برخی از مواردی که معاون سیما در حکم جواد شیخ‌اکبری آورده است، گفت: وظیفه اصلی رسانه و به ویژه شبکه قرآن، ترویج انس با قرآن در جامعه و استفاده از زبان هنر برای انتشار مباحث قرآنی برای قشرهای مختلف است، به همین دليل انتظار از این شبکه بالاست.

در ادامه این جلسه محمدزاده، با آرزوی موفقیت برای شیخ‌اکبری در ادامه راه، خدمت به قرآن و اهل بیت(ع) را افتخار برای خود و هر فردی که در این حوزه فعالیت دارد خواند و گفت: در حال حاضر شبکه قرآن از دید ارگان‌ها و سازمان‌های قرآنی تنها یک شبکه تلویزیونی نیست، بلکه یک نهاد موثر در جامعه هست و باید برای ارتقای آن کوشید.

شیخ‌اکبری مدیر جدید شبکه قرآن و معارف سیما نیز در بخشی از این مراسم به اهداف و رویکردهای پیش روی این شبکه اشاره کرد و گفت: شبکه قرآن یک شبکه کاملاً تخصصی به لحاظ موضوع است، ولی مخاطب آن عام است چون قرآن و معارف برای عموم مردم است و از این رو باید این شبکه را به شبکه مرجع قرآنی و معارفی برای مردم تبدیل کنیم. مفاهيم عميق قرآن به عنوان كتاب زندگي و معارف ناب اسلام بايد در تمام وجوه زندگي مردم جاري شود و اين رسالت مهم اين شبكه است.

مدیر جدید شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، نقش این شبکه در تبیین مبانی این بیانیه را مهم خواند و افزود: این شبکه، نقش محوری در گفتمان‌سازی و تحقق گام دوم دارد‌.

در پایان قائم مقام معاونت سیما با اهدای حکم جواد شیخ‌اکبری از زحمات محمدحسین محمدزاده و حجت‌الاسلام محسن عرفاتي، قدرداني کرد.

مرتضی میرباقری، معاون سیمای سازمان صداوسیما، روزگذشته، طی حکمی جواد شیخ‌اکبری را به عنوان مدیر شبکه قرآن و معارف سیما معرفی کرد. پیش از این به مدت هفت‌ماه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی، سرپرستی این شبکه را برعهده داشت.

انتهای پیام

captcha