پردیس «تربیت معلم مبلغ» چه معلمانی را تربیت می‌کند؟
کد خبر: 3825292
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

پردیس «تربیت معلم مبلغ» چه معلمانی را تربیت می‌کند؟

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: پردیس "تربیت معلم مبلغ" در قم راه‌اندازی شد و به تدریج در سایر شهرها نیز ایجاد می‌شود، در این پردیس علاوه بر دروس تخصصی و عمومی، روش‌های تبلیغی و کار تربیتی به شیوه مهارتی تدریس می‌شود.

به گزارش ایکنا، تسنیم نوشت: علیرضا حاجیان‌زاده درباره راه‌اندازی مرکز " تربیت مبلغ معلم" اظهار‌ کرد: دانشگاه فرهنگیان مراکز تربیت معلم را تحت پوشش دارد و توافقی میان این دانشگاه‌ با حوزه‌های علمیه منعقد شد تا پردیسی را برای تربیت "معلم مبلغ" با مشارکت حوزه ایجاد کنند.

وی افزود: بر این اساس، طلاب علاقه‌مند به شغل معلمی می‌توانند با شرکت در آزمون سراسری و انتخاب رشته، دانشگاه فرهنگیان را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

حاجیان‌زاده یادآور شد:‌ رویکردی که در پردیس "تربیت معلم مبلغ" پیگیری می‌شود این است که به جز دروس تخصصی و عمومی، روش‌های  تبلیغی و کار تربیتی به شیوه مهارتی تدریس شود و دانشجویان به جز کسب دانش می‌توانند مهارت‌های لازم در این زمینه را برای حضور در مدارس  کسب کنند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: امسال برای نخستین‌ بار، پردیس "‌تربیت مبلغ معلم" در قم به همراه چند شهر دیگر از جمله یکی از شهرهای استان خوزستان، بناب و شیراز راه‌اندازی شد و به تدریج در سراسر کشور توسعه می‌یابد؛ طلاب علاقه‌مند علاوه بر شرکت در کنکور و انتخاب دانشگاه فرهنگیان می‌توانند از طریق آزمون استخدامی نیز وارد آموزش و پرورش شوند.

حاجیان زاده تصریح‌کرد: طلاب سطح یک می‌توانند در دوره کارشناسی به دانشگاه فرهنگیان وارد شوند از سوی دیگر طلاب می‌توانند در هشت رشته آزمون استخدامی آموزش و پرورش متقاضی شده و در این آزمون شرکت کنند و در صورت قبولی وارد عرصه معلمی شوند؛ پیش از این طلاب در سه رشته عربی، معارف و تربیتی می‌توانستند متقاضی شوند که هم‌اکنون به هشت رشته از جمله فسلفه، علوم اجتماعی‌، تاریخ و آموزگاری گسترش یافته است.

وی در پاسخ به این پرسش که "طلابی که برای رشته آموزگاری داوطلب می‌شوند، باید تحصیلات مرتبط را داشته باشند؟" گفت:‌ آموزگار دروس مختلفی را تدریس می‌کند و افرادی که در حوزه هستند به جز دروس تخصصی مانند فقه و معارف، دروس تربیتی و تخصصی دیگری را هم گذرانده‌اند به‌گونه‌ای که در قم، حوزه‌ علمیه حدود 300 رشته را طراحی کرده است که بخش عمده‌ای راه‌اندازی شده و توسعه رشته‌های تخصصی مدنظر است.

انتهای پیام

captcha