برگزاری جشنواره ملی پلیس در تراز انقلاب اسلامی
کد خبر: 3825313
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
مدیرکل روابط عمومی ناجا خبر داد:

برگزاری جشنواره ملی پلیس در تراز انقلاب اسلامی

گروه جامعه ــ مدیرکل روابط عمومی ناجا از برگزاری اولین جشنواره ملی «پلیس در تراز انقلاب اسلامی» و سومین همایش ملی «ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری» خبر داد.

سرهنگ صادق محمودی، مدیرکل روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بخشی از حاکمیت، مسئول حفظ امنیت، آسایش و آرامش عمومی مردم جامعه است، اظهار کرد: این نهاد، مجری قواعد و برقرارکننده نظم و امنیت اجتماعی و پیوسته در ارتباط و تعامل با مردم است؛ لذا تعامل بین نیرو‌های پلیس و افراد جامعه نیاز به اعتماد متقابل دارد.

وی با بیان اینکه گستردگی دامنه مسئولیت‌ها و چالش‌های فراوان پیش‌روی پلیس از یک طرف و وظیفه سنگین برقراری امنیت اجتماعی از طرف دیگر، ضرورت پلیس مقتدر و در عین حال مردمی را بیش از پیش نمایان می‌کند، افزود: پلیس مقتدر به عنوان رکن امنیت کشور و مردم به عنوان رکن بنیادی و اصلی حاکمیت انقلاب اسلامی است که نمی‌توان این دور را از هم جدا کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، در ادامه با اشاره به اینکه فرآیند تحقق اهداف اسلامی عنوان نقشه راه پنج مرحله‌ای است که زنجیره منطقی و مورد اهتمام نظام اسلامی را به تصویر می‌کشد، تصریح کرد: در منظومه فکری مقام معظم رهبری آرمان‌های بلندی نهفته است که از ابتدای قبول مسئولیت رهبری انقلاب اسلامی گام‌های هوشمندانه‌ای برای رسیدن به آن برداشته شده است. فرآیند تدریجی اهداف انقلاب اسلامی گویای این نکته است که این زنجیره با حلقه «انقلاب اسلامی» آغاز شده و پس از تحقق «نظام اسلامی»، «دولت اسلامی» و «جامعه اسلامی» در نهایت به «تمدن اسلامی» منتهی خواهد شد.

محمودی گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مشخص می‌شود که انقلاب اسلامی هم‌اکنون در مرحله «دولت اسلامی» قرار دارد و مرحله بعدی حرکت به سمت جامعه اسلامی است که باید موقعیت راهبردی نظام در این نقشه راه با مختصات «جامعه‌سازی اسلامی» مورد مطالعه جدی‌تر و عمیق‌تری قرار گیرد؛ لذا از آنجا که در مکتب فرایند تحقق اهداف اسلامی، دولت و جامعه دو رکن از آرمان‌های انقلاب محسوب می‌شوند و شکل‌گیری شاخصه‌های دولت اسلامی به ایجاد جامعه اسلامی و نهایتا تمدن اسلامی منجر می‌شود، معاونت تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقدیتی و سیاسی ناجا با هدف تداوم نهضت علمی و نهادینه‌سازی مطالبات مقام معظم رهبری سومین همایش ملی «ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری» را به منظور گفتمان‌سازی و تبیین نقش نیروی انتظامی در نیل به جامعه اسلامی برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این همایش در ادامه برگزاری دو همایش «نقش و جایگاه ناجا در تحقق دولت اسلامی» و «تمدن اسلامی و ناجا» که سال گذشته برگزار شدند، با پیش‌قراولی نیروی انتظامی و همکاری نخبگان و پژوهشگران جامعه، در زمستان سال جاری برگزار می‌شود.
 
مدیرکل روابط عمومی ناجا در ادامه از برگزاری نخستین جشنواره ملی پلیس در تراز انقلاب اسلامی با موضوع رفتار حکیمانه پلیس با مردم هم خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره نیز در هشت بخش پوستر، عکس، نقاشی، فیلم کوتاه(نماهنگ، مستند)، پویانمایی، خاطره، شعر و سرود و مقاله برگزار می‌شود. موضوعات این جشنواره شامل پلیس مؤمن و خدامحور، پلیس متشرع و متعبد، پلیس ولایی و انقلابی، پلیس مجاهد و مدافع ارزش‌ها، پلیس تکلیف‌گرا و ساده‌زیست، پلیس عفیف و غیور، پلیس مهربان و رئوف، پلیس امنیت‌آفرین و دشمن‌شناس، پلیس خدمت‌گزار و مردم‌یار، پلیس بصیر و حکیم، پلیس مقتدر و شجاع، پلیس قانونمند و باانصاف، پلیس حرفه‌ای و تحولگرا و پلیس امین و پاکدست است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا‌ با اشاره به نحوه ارسال آثار بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌توانند از سه روش پست الکترونیکی(publicrelatinns.saas@police.ir)، پیام‌رسان سروش به شماره ۰۹۰۳۵۲۵۳۷۶۹ و ارسال پستی به دبیرخانه جشنواره (صندوق پستی: ۶۱۹-۱۵۷۴۵) اقدام به شرکت در این جشنواره‌ها کنند.
 
وی گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی پلیس در تراز انقلاب اسلامی ۳۰ آبان‌ماه سال جاری و سومین همایش ملی «ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری(مدظله العالی)»۳۰ مهر‌ه‌ماه سال جاری، است و این مهلت‌ها هم تمدید نمی‌شوند. البته شرکت‌کنندگان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر از مقررات تخصصی و عمومی همایش و جشنواره به نشانی اینترنتی Saas.police.ir مراجعه کنند.
 
تبیین نقش نیروی انتظامی در نیل به جامعه اسلامی/ جشنواره پلیس در تراز انقلاب اسلامی برگزار می‌شود
انتهای پیام
captcha