همکاری مؤسسه «صراط الحمید» در تأمین سیستم سرمایشی «خانه قرآن رمیله»
کد خبر: 3825315
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
پس از انتشار خبر محرومیت یک مرکز قرآنی/

همکاری مؤسسه «صراط الحمید» در تأمین سیستم سرمایشی «خانه قرآن رمیله»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه صرا‌ط‌‌ الحمید، هزینه خرید وسیله سرمایشی خانه قرآن اهل‌بیت(ع) روستای رمیله و دیگر شعب آن را در روستای تنگه متقبل شد.

تأمین سیستم سرمایشی «خانه قرآن رمیله» از سوی مؤسسه «صراط الحمید»به گزارش ایکنا؛ با انتشار خبر نیازمندی خانه قرآن اهل‌بیت(ع) روستای رمیله آبادان به وسیله سرمایشی در این خبرگزاری در انتظار دریافت پاسخی از مسئولان بودیم که مثل همیشه این خیرین بودند که برای رفع این نیاز اعلام آمادگی کردند.

این خبر در نخستین روز کاری هفته جاری از طریق رادیو قرآن نیز به اطلاع شنوندگان این رسانه رسید که پس از آن علیرضا عباسی، برادر مرحوم حمیدرضا عباسی، داور مسابقات و قاری قرآن کریم استان خراسان رضوی که سال 94 بر اثر سانحه تصادف به لقاء الله پیوست، اعلام آمادگی کرد تا هزینه برپایی مراسم سالروز درگذشت مادر مرحومش را صرف خرید این وسیله سرمایشی کند.

در تماس ایکنا با علیرضا عباسی با اشاره به اینکه پس از فوت برادرم، مؤسسه‌ قرآنی با عنوان «صراط الحمید» را تأسیس کردیم، ادامه داد: با این هدف که کاری انجام دهم تا باقیات الصالحاتی برای مرحوم باشد. بر همین اساس تفألی به قرآن زدم آیه‌ «وَ هُدُوا إِلَى الطَّيِّبِ مِنَ الْقَوْلِ وَ هُدُوا إِلى‌ صِراطِ الْحَمِيدِ» آمد و چون اسم برادرم نیز حمید بود به فال نیک گرفتم و مؤسسه را با این عنوان نامگذاری کردم.

وی ادامه داد: بعد از بررسی فعالیت تشکل‌های قرآنی به این نتیجه رسیدیم که مجموعه‌ای برای این قبیل امور حمایتی وجود ندارد. لذا خط مشی فعالیت مؤسسه صراط الحمید را روی این موضوع قرار دادیم. به این معنا که مثلاً پس از تشکیل جلسه‌ قرآن، طی تماس با ما اطلاع می‌دهند که مجلدهای قرآن به اندازه کافی ندارند و یا جوایز مسابقه ندارند یا تمایل دارند قاری بین‌المللی برای محفل‌شان دعوت کنند، اما توانایی پرداخت حق‌الزحمه آنان را ندارند و ...

عباسی گفت: مشکل ما این است که از سال 94 تاکنون در نظر داریم تا مؤسسه را ثبت کنیم، اما منتظر حل شدن ادغام دو اتحادیه‌ مؤسسات قرآنی هستیم که هنوز توافق رخ نداده و موجب تأسف ما شده است. البته ما دست از کار نکشیده‌ایم.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های قرآنی، ادامه داد: البته مؤسسه ما مجموعه جمع و جوری است که در حد توانش این شرایط را در راستای حمایت انجام می‌دهد. اعضای این مجموعه نیز از جمع خانواده، بستگان و آشنایان هستند.

عباسی در پاسخ به این سؤال که تمایل ندارید در بحث آموزشی مؤسسه ورود پیدا کنید؟ تأکید کرد: الحمدلله در امر آموزشی، مؤسسه به وفور هست و همه مدعی هستند که بهترین روش آموزشی را دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا آماری از میزان حمایت‌ها طی این چهار سال دارید، بیان کرد: خیلی این موارد را ثبت و ضبط نکرده‌ایم، اما حمایت‌هایی کم و بیش انجام شده است. علاقه‌مندان برای برخورداری از حمایت‌ این مؤسسه می‌توانند با شماره 09201150313 تماس بگیرند.

یادآور می‌شود، مرحوم حمیدرضا عباسی، قاری و مؤذن حرم مطهر امام رضا(ع)، نفر برگزیده مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کویت بود. وی در مسیر بازگشت از داوری مسابقات قرآن در استان سمنان به‌ سمت مشهد در نیمه دی‌ماه سال 94 در جاده نیشابور دچار سانحه شد و دار فانی را وداع گفت.
انتهای پیام

captcha