گل‌آرایی حرم رضوی در دهه کرامت با ۲۰۰ هزار شاخه گل
کد خبر: 3825316
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

گل‌آرایی حرم رضوی در دهه کرامت با ۲۰۰ هزار شاخه گل

گروه اجتماعی ــ ۲۰۰ هزار گل بوته و شاخه گل نذری طی دهه کرامت فضای حرم مطهر رضوی را زیبا و چشم‌نواز می‌کنند.

گل‌آرایی حرم مطهر رضوی در دهه کرامت با ۲۰۰ هزار شاخه گلبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز، محمدرضا سبزعلی، رئيس اداره خدمات عمومی آستان قدس رضوی اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت، دلدادگان حضرت رضا(ع) بالغ بر ۲۰۰ هزار درختچه‌، گل‌بوته و انواع شاخه گل‌های با کیفیت را برای تزئین صحن و سرا و گلدان‌های فوق ضریح مضجع شریف ارسال می‌کنند که طی سال‌های اخیر با توسعه فرهنگ وقف و نذر به تعداد این ناذران افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه این گل‌ها از شهرهای تهران، محلات، شیراز و شهرهای شمالی کشور ارسال می‌شود، تصریح کرد: این گل‌ها که غالباً بوته گل‌های پریوش، سرو، کاج، شمعدانی، داوودی، کالانکوا و راز یخی است، برای زیباسازی ورودی‌های اصلی حرم مطهر، ورودی صحن‌ها، نقارخانه، سقاخانه و داخل آب نماها به کار می‌روند.

سبزعلی همچنین افزود: همچنین فرش گل مزین به القاب امام رضا(ع) با عرض 8 در10 و طول 18در20 در صحن جامع رضوی پهن خواهد شد که با درختچه‌ و گل‌های شمعدانی، اطلسی، ناز و شمشاد تزیین می‌شود.

وی با بیان اینکه گل‌آرایی حرم مطهر از روز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شده و در روزهای منتهی به سالروز میلاد حضرت رضا(ع) به اوج خواهد ‌رسید، گفت: برای این منظور 230 نفر از ناذران، خادمانی از عتبات عالیات، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و خادمیاران افتخاری حوزه گل‌آرایی طی دهه کرامت با حضور در مشهد به گل‌آرایی و تزئین اماکن متبرکه می‌پردازند.

رئيس اداره خدمات عمومی آستان قدس رضوی اضافه کرد: این گل‌های زیبا به واسطه متبرک بودن پس از خشک شدن جمع‌آوری و بسته بندی شده و در نهایت بین زائران توزیع می‌شود.

انتهای پیام

captcha