برپایی نخستین باجه عرضه محصولات فرهنگی در ملایر
کد خبر: 3825461
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

برپایی نخستین باجه عرضه محصولات فرهنگی در ملایر

گروه فرهنگی ــ شهردار ملایر با بیان اینکه نخستین باجه عرضه محصولات فرهنگی در خیابان خیام نصب شد، گفت: پس از جمع‌آوری دکه روزنامه فروشی مستقر در مدخل ورودی بازارچه قدس، نخستین باجه عرضه محصولات فرهنگی بنا به دستور داده شده، خریداری و در خیابان خیام نصب شد.

برپایی نخستین باجه عرضه محصولات فرهنگی در ملایربه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی شهرداری ملایر، حسین بابائی، شهردار ملایر، گفت: برابر مفاد تبصره یک ذیل بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، نصب هرگونه دکه در سطح شهر ممنوع بوده و شهرداری موظف به جمع‌آوری دکه‌های منصوبه در فضای عمومی شهر است.

وی ادامه داد: شهرداری ملایر با استناد به این قانون و بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان و با اخذ دستور مقام قضایی به منظور افزایش سرعت عمل یگان های امدادی در حریق و حوادث احتمالی و در راستای کاهش خسارات جانی و مالی وارده به مردم و کسبه بازارچه قدس، شبیه آنچه در بازار تبریز رخ داد، پس از دوبار اخطاریه رسمی و چندین مرتبه تماس تلفنی با متصدی دکه نسبت به جمع آوری آن اقدام کرد.

شهردار ملایر ادامه داد: علاوه بر ایراد وارده بر محل استقرار آن، این دکه از چهره و سیمای نامناسبی برخوردار بود و در شأن جامعه مطبوعاتی شهر نبود همچنین عمر این دکه به بیش از ۳۰ سال می‌رسید.

بابائی با اشاره به اینکه آن دکه مطبوعاتی از حداقل های زیبایی برخوردار نبود و شهرداری از منظر زیباشناختی در شرایط امروزی موظف به اقدامی شایسته در این راستا بود، گفت: در نهایت با همکاری متولیان امر نسبت به جمع‌آوری آن اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه چهار نقطه دیگر برای نصب باجه‌های مشابه مشخص شده و بنا به نظر کارشناسان در این نقاط نیز باجه عرضه محصولات فرهنگی نصب می شود، یادآورشد: این دکه ها پس از طی تشریفات اداری در اختیار متقاضیان جامعه فرهنگی و رسانه ای قرار می گیرد.
انتهای پیام

captcha