قرآن معلم فرهنگ‌ مقاومت است
کد خبر: 3825504
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

قرآن معلم فرهنگ‌ مقاومت است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: وعده قرآن پیروزی حق بر باطل است که با تمسک به فرهنگ مقاومت و ایستادگی محقق می‌شود.

قرآن معلم فرهنگ‌ مقاومت است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 17 تیر‌ماه در آیین اختتامیه مسابقات قرآن کریم اوقاف استان، با بیان اینکه در ارتباط با قرآن به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت امام راحل و رهبر معظم انقلاب کارهای ارزشمندی انجام گرفته و قرآن از مهجوریت درآمد اما جامعه ما هنوز به وظیفه خود در قبال قرآن عمل نکرده است.

وی افزود: در رژیم طاغوت تلاش بر این بود تا قرآن را از زندگی مردم حذف کنند اما چون کتاب الهی مشعل اسلام و مشعل هدایت است مردم را زیر چتر خود گرفت تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

آل‌هاشم با بیان اینکه مانوس شدن و اهمیت دادن به قرآن در جوامع قرآن ملموس است، تصریح کرد: ارتباط ضعیف با قرآن عامل اصلی مشکلات جوامع اسلامی است در این مقطع دشمنان از استکبار گرفته تا برخی جوامعی که نام اسلام را یدک می‌کشند بینات قرآن را زیر پا می‌گذارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین پیوند جهان اسلام و مسلمانان جهان فقط قرآن است گفت: یکی از درس‌هایی که قرآن به ما می‌دهد مقاومت و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان است که میوه این راهبرد، راه روشنی برای رسیدن به اهداف اسلام است.

وی ادامه داد: قرآن راه تفکر را برای بشریت باز کرده است و کتاب معرفت، حکمت و جهان بینی است.

آل‌هاشم تأکید کرد: با درس از قرآن که اخلاق، شریعت، طریقت و حکمت دارد و پایه همین آموزه‌ها می‌توان برابر زیاده‌خواهی دشمنان مقاومت کرد و به پیروزی رسید.

انتهای پیام

captcha