خادمان حرم رضوی در امامزادگان کرمان حضور یافتند
کد خبر: 3825588
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲
به مناسبت دهه کرامت؛

خادمان حرم رضوی در امامزادگان کرمان حضور یافتند

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: حضور خادمان حرم رضوی در امامزادگان و اجرای برنامه‌های مختلف، معرفی و تقدیر از آثار پژوهشی سیره علمی و عملی امامزادگان و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی در حوزه وقف و امامزادگان از برنامه‌های دهه کرامت در کرمان است.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت‌الاسلام رضا حدادی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه پنجم ذی‌القعده روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان عظیم‌الشان نامگذاری شده است گفت این نامگذاری با هدف ترویج و گسترش فضائل و مناقب اهل‌بیت(ع) در راستای تقویت بنیه دینی مردم، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ارتقاء معرفت نسبت به سیره ائمه معصوم(ع) و امامزادگان عظیم‌الشأن انجام شده است.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف هر ساله برنامه مدونی به استان‌ها ابلاغ می‌کند، افزود: امسال آئین بزرگداشت امامزادگان استان کرمان در دهه کرامت در 10 شهرستان و 12 امامزاده برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان کرمان با اشاره به اینکه در این 12 امامزاده برنامه‌های شاخصی برگزار می‌شود بیان کرد: سرود و مرثیه‌خوانی خدام رضوی و غبارروبی آئینی با حضور مسئولان شهرستانی و استانی از جمله این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: حضور خادمان حرم رضوی در امامزادگان و اجرای برنامه‌های مختلف، معرفی و تقدیر از آثار پژوهشی سیره علمی و عملی امامزادگان و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی در حوزه وقف و امامزادگان از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در استان کرمان است.

حدادی از برگزاری همایش استانی بزرگداشت امامزاده محمد صالح(ع) شهرستان انار خبر داد و تأکید کرد: این همایش با حضورمسئولان استانی، مردم ولایتمدار، زائرین و مجاورین آستان مقدس امامزاده در صحن امام حسن مجتبی(ع) حرم مطهر امامزاده برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، 218 بقعه متبرکه در استان کرمان وجود دارد که در طول سال برنامه‌های خاصی از جمله طرح نشاط معنوی و افق در این مراکز انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha