ویزای عراق برای زائران ایرانی اربعین حسینی حذف شد
کد خبر: 3825611
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴

ویزای عراق برای زائران ایرانی اربعین حسینی حذف شد

گروه جامعه ــ رئیس ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: ویزای عراق برای زائران ایرانی اربعین حذف شد و زائران تنها با ارائه گذرنامه و بیمه‌نامه معتبر و تعیین مرز خروجی در ایام اربعین وارد عراق می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین، پس از نشست دوجانبه با محمد بدر ناصر، معاون وزیر کشور عراق و امضای پیش نویس تفاهم‌نامه دوجانبه اربعین، گفت: در این جلسه مقرر شد ویزای عراق برای زائران ایرانی اربعین حسینی حذف شود.

وی با بیان اینکه ورود و خروج اتباع ایرانی به عراق در ایام اربعین با درج مهر در گذرنامه آنها امکان‌‌پذیر می‌شود، افزود: بر این اساس امسال برای نخستین‌باز زائران اربعین برای تشرف به عراق نیازی به اخذ ویزا ندارند و تنها با ارائه گذرنامه معتبر، بیمه‌نامه معتبر و تعیین مرز خروجی که بر اساس سازوکار جدید ایجاد می‌شود و ارائه آن در مبادی خروجی می‌توانند وارد عراق شوند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه هیئت عراقی برای بررسی و تدوین تفاهم‌نامه اربعین بین دو کشور ایران و عراق همچنان در تهران حضور دارند، بیان کرد: پس از امضای تفاهم‌نامه اربعین سایر اقدامات نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.​

انتهای پیام

captcha