مشکلات حاکم بر صنعت بر کسی پوشیده نیست
کد خبر: 3825635
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

مشکلات حاکم بر صنعت بر کسی پوشیده نیست

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات حاکم بر صنعت بر کسی پوشیده نیست، گفت: در طی سال‌های گذشته بنا به دلایلی سیاست‌ها صعود و نزول داشته است.

سهم پایین دولت در سرمایه‌‎گذاری‌های استانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته، 17 تیرماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان خراسان رضوی، اظهار کرد: 6 سال پیش برای مراسم معرفی راضیه علیرضایی در خدمت شما بودیم، وی در بدو ورود، شناخت خوبی از عوامل محیطی در بدنه صمت و ستاد داشت و بخش عمده تجارب و سوابق کاری وی در سال ۹۲ به بخش صنعت و معدن بازمی‌گردد.
وی ادامه داد: بعضاً اینگونه تصور می‌شد که او در بخش تجارت و اصناف تجربه کمتری داشته باشد، اما در پایش‌هایی که در بخش اصناف صورت گرفت، باید اذعان کرد که موفقیت بسیار خوبی در متصل کردن این بخش به لحاظ ارزش افزوده‌ای که پس از تولید در بخش صنعت و معدن داشت، در دوران مدیریت ایشان حاصل شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: همچنین محمدرضا مس‌فروش، رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز از سابقون این حوزه در بخش‌های مختلف صنعت است و این ششمین استانی است که در آن فعالیت می‌کند و به‌عنوان یک خراسانی، ورود ایشان به استان خراسان را خوش آمد می‌گوییم.
صالحی‌نیا با بیان این‌که اینگونه نیست که ما با رفتن به تهران استان‌های خود را فراموش کنیم، گفت: با توجه به اهداف، وظایف و ماموریت‌هایی که بر عهده ما است، گاهاً بایستی مجموعه کارها را به گونه‌ای با یکدیگر تنظیم کنیم و با اطمینان می‌توان گفت محمدرضا مس‌فروش با استفاده از تجربیات خود در اداره صنعت، معدن و تجارت، منشا اثر خوبی در استان خواهد بود.
وی اضافه کرد: مطمئن باشید که مسیر مبتنی بر انجام کار بر پایه اصول کارشناسی خوب، وفاق و تعامل با تمامی دستگاه‌های اجرایی توسط وی در استان ادامه پیدا خواهد کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: خراسان رضوی در دو محور صنایع بزرگ‌ و کوچک جزو استان‌های شاخص کشور است. این استان علیرغم رتبه بین پنج تا شش و نیم درصد در صنعت، در صنایع فولاد، خودرو، لوازم خانگی، نساجی و بیشتر از همه در صنایع غذایی و تبدیلی کشاورزی، سرآمد است.
صالحی‌نیا عنوان کرد: همچنین با توجه به شاخص‌هایی از منظر مراکز فناوری و کسب و کار، خوشه‌های صنعتی و ظرفیت‌هایی در ارتباط با صادرات و پیمانکاری فردی، جزو استان‌های بارز و جزو چهار پنج استان برتر کشور است، همت و تلاش مسئولان بر تاثیر اصلی ظرفیت‌های استان تاثیرگذار است و باید گفت سهم دولت در سرمایه‌گذاری در استان نسبت به بخش خصوصی بسیار پایین است.
وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلات حاکم بر صنعت بر کسی پوشیده نیست، در طی سال‌های گذشته بنا به دلایلی سیاست‌ها صعود و نزول داشته است، به‌عنوان مثال بحث ثبت سفارش همیشه در استان انجام می‌شده اما در مقاطعی به دلیل نرخ ارز و دو نرخی شدن ارز، سعی و خطاهایی رخ داده و ناچار به مدیریت در سطح کلان‌تر بود و این اتفاق سه تا پنج ماه به طول انجامید.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد: در ارتباط با تفویض اختیار نیز در مقطعی هستیم که تفویض اختیارهای زیادی مخصوصاً در حوزه صنعت صورت گرفته است، سال گذشته با پیشنهاد خود وزیر صنعت، تفویض اختیاراتی صورت گرفته است.
صالحی‌نیا گفت: تقریباً کارگروه رفع موانع تولید در بسیاری از استان‌ها پیش رفته و جا دارد از این استان تقدیر شود، زیرا در کمتر استانی دیده شده است که کارگروه رفع موانع تولید توسط NGOهای خود آن اداره شود.
وی افزود: امروز به لحاظ برخی از محدودیت‌هایی که ایجاد شده، مجبور هستیم برخی از تصمیمات را در سطح کلان بگیریم، چنین مسئله‌ای علت خاصی ندارد، بلکه براساس محدودیت است و هیچ علاقه‌ای برای تصمیم‌گیری در مرکز وجود ندارد.
انتهای پیام

captcha