فراخوان همایش بین‌المللی «سیره نبوی(ص) در طب»
کد خبر: 3825652
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

فراخوان همایش بین‌المللی «سیره نبوی(ص) در طب»

گروه سلامت ــ‌ فراخوان چهارمین همایش بین‌المللی «سیره نبوی(ص) در طب» از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام شد.

به گزارش ایکنا؛ فراخوان چهارمین همایش بین‌المللی سیره نبوی(ص) در طب از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام و این همایش طی روزهای 28 تا 30 آبان‌ماه، برگزار می‌شود.

محورهای مورد نظر همایش برای ارسال خلاصه مقالات و کامل آنها عبارت‌اند از: «کلیات سلامت و بیماری از منظر سیره نبوی(ص)»، «سلامت و کارکردهای اجتماعی سیره نبوی(ص)»، «سلامت و ارتباط سالم از منظر سیره نبوی(ص)»،‌ «اصول حفظ و ارتقای سلامت و درمان از منظر سیره نبوی(ص)»،‌ «آموزش و تربیت افراد متخصص حوزه سلامت از منظر سیره نبوی(ص)»،‌‌ «رويكرد روشمند علمی به احادیث طبی» و «تحليل تاریخ و تمدن اسلام و ايران در طب».

علاقه‌مندان برای ارسال مقالات تا 30 شهریورماه سال جاری فرصت دارند. تاریخ داوری مقالات نیز 15 مهرماه است و نتایج نیز 30 مهرماه سال جاری اعلام می‌شود.

همچنین دبیرخانه چهارمین همایش سیره نبوی(ص) در طب در نظر دارد از بین مقالات، طرح‌ها و برنامه‌هایی که در قالب مقاله کامل از سوی دانشگاهیان و حوزویان به دبیرخانه ارسال می‌شود، برای عناوینی همچون «پیشنهاد طرح‌های اجرایی و عملیاتی در جهت تحقق سند الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت در علوم پزشکی»، «مقالات نقد و بررسی جایگاه و کاربرد علوم انسانی در علوم تجربی و پیشرفت‌های تکنولوژیکی» و «طراحی عملیاتی رشته‌های جدید و مطالعات بین رشته‌ای(علوم انسانی و علوم تجربی)» به اهدای اولین جایزه یادمان حضرت آیت‌الله حائری شیرازی(ره) اقدام کند.

حیطه دیگر این همایش طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی و عملیاتی در حوزه سلامت در جهت تحقق سند 50 ساله الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت و گام دوم انقلاب اسلامی است. بدین جهت علاقه‌مندان به شرکت در این بخش از کنگره می‌توانند طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی و خلاقانه خود را، که در جهت تحقق هر یک از مفاد سند الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت و گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه سلامت(به مفهوم کلی و عام آن) تهیه کرده‌اند و به مرحله اجرا رسیده یا برای اجرا آماده شده است، در قالب‌هایی همچون گزارش اجرا، پیشنهاد برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی جدید، نقد و پیشنهاد جهت اصلاح برنامه‌ها و طرح‌های جاری و ... به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

همچنین چهارمین همایش بین‌المللی سیره نبوی(ص) اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی با موضوع نقد و ارائه دیدگاه در ارتباط با پیوند حوزه و دانشگاه، علوم بین رشته‌ای، نقد و بررسی برنامه‌های عملیاتی در جهت تحقق سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و گام دوم انقلاب در دانشگاه می‌کند.

دبیرخانه چهارمین همایش سیره نبوی در طب به منظور تحکیم ارتباطات علمی و مدیریتی دانشگاه و آموزش و پروروش در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، مدیریتی و ... و بهبود مناسبات مربوط به گذار مدرسه - دانشگاه اقدام به پذیرش آثار علمی و برنامه‌های عملیاتی مدرسان و فعالان آموزش و پرورش و دانشگاه در قالب(خلاصه) مقالات علمی می‌کند. هدف از ارائه این آثار شناخت فرصت‌ها و تهدیدها و آشنایی و تقویت پتانسیل‌هایی است که می‌تواند به بهبود وضعیت و بهره‌وری تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان با رویکرد دینی کمک کند و زمینه‌های مشترک پژوهشی و آموزشی و مدیریتی بین دانشگاه و آموزش و پرورش را ایجاد و تقویت کند.

دبیرخانه چهارمین همایش سیره نبوی(ص) در طب به منظور بهره‌مندی از ظرفیت هنر در انتقال مفاهیم و مضامین عالی دین در سلامت، اقدام به پذیرش آثار هنری علاقه‌مندان دانشگاهی و حوزوی با موضوعات مرتبط با سیره نبوی(ص) و سلامت می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌هایی چون عکس، نقاشی، خطاطی و انواع صنایع دستی برای داوری و ارائه در نمایشگاهی، که به این منظور در زمان برگزاری همایش برپا می‌شود، ارسال کنند. آثار ارسالی به صورت امانت بوده و پس از اتمام مراحل داوری و برگزاری نمایشگاه، به صاحبان اثر عودت داده می‌شود.

انتهای پیام

 

captcha