رایزنی ایران و یونان برای برگزاری نمایشگاه قرآنی
کد خبر: 3825659
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

رایزنی ایران و یونان برای برگزاری نمایشگاه قرآنی

گروه بین‌الملل ـ رایزن فرهنگی ایران در یونان با حضور در دانشگاه «ارسطو» این کشور و دیدار با مسئولان دانشگاه، حوزه‌های همکاری دوسویه از جمله برگزاری نمایشگاه خوشنویسی قرآنی را بررسی کرد.

رایزنی ایران و یونان برای برگزاری نمایشگاه قرآنیبه گزارش ایکنا از یونان؛ علی محمد حلمی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در یونان، با حضور در دانشگاه ارسطو در شهر تسالونیکی، که بزرگ‌ترین دانشگاه یونان پس از دانشگاه آتن است، با پروفسور «پاناپوتیس اسکالاچیس»، رئیس دانشکده الهیات، خانم زیاکا، رئیس دپارتمان مطالعات اسلامی و جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه دیدار‌ کرد و در جلسه‌ای که به منظور همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران با دانشگاه ارسطو برگزار شد شرکت کرد.

در این جلسه حوزه‌های همکاری دوسویه از جمله اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان، تثبیت آموزش زبان فارسی به عنوان درس انتخابی برای دانشجویان، کمک به تأمین منابع مطالعات اسلامی و شیعی، برگزاری نشست‌های علمی تخصصی، برگزاری نمایشگاه هنری از جمله خوشنویسی قرآنی – ایرانی و برگزاری کنسرت موسیقی سنتی ایرانی بررسی شد.

رایزن فرهنگی کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری‌های دانشکده الهیات با رایزنی فرهنگی در دو سال گذشته، امضای تفاهم‌نامه به منظور مشارکت در برگزاری گفت‌و‌گوهای بینادینی، آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه ارسطو و توسعه همکاری‌های علمی - فرهنگی و هنری با دانشگاه ارسطو را خواستار شد.

رئیس دانشکده الهیات و رئیس دپارتمان مطالعات اسلامی دانشگاه ارسطو نیز با اشاره به جایگاه علمی ایران به ویژه در رشته‌های مطالعات اسلامی، حقوق وعلوم انسانی اظهار کردند: اهتمام رایزنی فرهنگی به ایجاد ارتباط فعال در موضوعات مورد علاقه طرفین قابل تحسین است و ما نیز علاقه‌مند به همکاری‌های علمی و فرهنگی با ایران هستیم.

یادآور می‌شود تسالونیکی بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهر یونان پس از آتن محسوب می‌شود و بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی از جمله نمایشگاه بین‌المللی کتاب یونان، نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی یونان، جشنواره بین‌المللی فیلم و ده‌ها جشنواره دیگر هر ساله در این شهر تاریخی و مهم برگزار می‌شود.

همچنین بیشترین دانشجویان خارجی در یونان در دانشگاه ارسطو مشغول به تحصیل هستند و سالانه صدها هزار گردشگر خارجی از این شهر دیدن می‌کنند.

رایزنی ایران و یونان برای برگزاری نمایشگاه قرآنی

رایزنی ایران و یونان برای برگزاری نمایشگاه قرآنی

انتهای پیام

captcha