توجه به ادبیات داستانی از الزامات طرح‌های توسعه فرهنگی است
کد خبر: 3825715
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

توجه به ادبیات داستانی از الزامات طرح‌های توسعه فرهنگی است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ‌ارشاد ‌اردبیل با بیان اینکه داستان از ملزومات طرح‌های توسعه فرهنگی است، گفت: ‌رمان، قصه فیلم، تئاتر، موسیقی و در یک کلام هنر در کنار طرح‌هایی چون پتروشیمی، منطقه آزاد مرزی، راه‌آهن و ... توسعه را ممکن و محقق می‌سازد.

توجه به ادبیات داستانی از الزامات طرح‌های توسعه فرهنگی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، نخستین نشست از سلسله نشست‌های «ماه و داستان»، روز گذشته، 17 تیرماه در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با حضور جمعی از فعالان داستان‌نویسی استان به بررسی مجموعه داستان «ما سه نفر هستیم» نوشته داوود غفارزادگان اختصاص یافت.

در ابتدای این نشست، سید‌ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ضمن تبریک روز قلم بر قلمداران و داستان‌نویسان، با ابراز خرسندی از آغاز این سلسله نشست‌ها، گفت: اینکه جمعی به صورت خودجوش و از سر علاقه برگزاری چنین جلساتی را پیگیری می‌کنند، مایه مباهات است و برگزار شدن هیئتی این گردهمایی، بر غنای آن می‌افزاید.

وی افزود: اگر داستان وارد گفتمان روزمره ما شود، برای غنای فرهنگی استان کارساز خواهد بود. داستان از ملزومات طرح‌های توسعه فرهنگی است؛ یعنی ‌رمان، قصه فیلم، تئاتر، موسیقی و در یک کلام هنر در کنار طرح‌هایی چون پتروشیمی، منطقه آزاد مرزی، راه آهن و ... توسعه را ممکن و محقق می‌سازد.

اسحاقی اظهار کرد: رمان زاییده تفکرات انسانی والاست؛ انسانی که از هم‌ردیف‌های خود چندین برابر بالاتر، بیشتر، عمیق‌تر و دورتر می‌بیند و از چشم‌انداز خود تحفه‌ای برای بقیه می‌آورد یا آنها را با خود به فضای کشف‌نشده مطلوب خیال و رؤیا می‌برد.

انتهای پیام

captcha