جشن «دختران آفتاب» در شهرکرد برگزار شد
کد خبر: 3825740
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

جشن «دختران آفتاب» در شهرکرد برگزار شد

گروه فرهنگی ــ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: رسالت اصلی و شاکله تأسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد مقابله با تهاجم و آسیب‌هایی است که نسل جوان ما را هدف گرفته است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت «بچه‌های مسجد» و جشن «دختران آفتاب» که روز گذشته 17 تیرماه در مسجد امام سجاد(ع) شهرکرد برگزار شد، گفت: رسالت اصلی و شاکله تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مقابله با تهاجم و آسیب‌هایی است که نسل جوان ما را هدف گرفته است از همین رو از آنجا که کانون‌های مساجد در هر مسجد و محله وجود دارند نقش مهمی در آسیب شناسی منطقه دارند و در جهت مرتفع کردن آسیب‌ها در جامعه گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به طرح اوقات فراغت که امسال با عنوان «بچه‌های مسجد» نامگذاری شده است، تصریح کرد: این طرح در شش محور قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، کتاب و کتابخوانی، هنر متعالی، فعالیت‌های اجتماعی و فضای مجازی اجرا می‌شود.

مظاهری با بیان اینکه این طرح ملی از ابتدای تیرماه آغاز و تا شهریور‌ماه ادامه دارد، اظهار کرد: امسال بر اساس رویکردهای جدیدی که از سوی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تدوین شده، برنامه‌ها به شکل تخصصی پیگیری می‌شود البته امیدواریم تا کلاس‌های آموزشی و تربیتی نه تنها در طول فصل تابستان بلکه در تمام ایام سال بتواند در جذب کودکان، جوانان و نوجوانان به کانون مسجد مؤثر واقع شود.

وی در ادامه به برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: مسئولیت شورای هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت بر عهده کانون‌های مساجد است و انتظار می‌رود دستگاه‌ها و همچنین مردم، مشارکت و همراهی کنند تا برنامه‌هایی از قبیل استگاه‌های کریمانه در قالب مشاوره‌های خانواده و ایستگاه کودک، جشن‌های مردمی دهه کرامت، جشن «دختران آفتاب» در تمام شهرستان‌ها جهت تجلیل از دختران نمونه و نذر شادی برای کمک به سیل‌زدگان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی که از برنامه‌های شاخص کانون‌های فرهنگی ـ هنری در دهه کرامت است، با شور خاصی اجرا شود.

یادآور می‌شود، تجلیل از دختران و بانوان نمونه عضو کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در زمینه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و ... پایان‌بخش آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت «بچه‌های مسجد» و جشن «دختران آفتاب» در چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام

captcha