همراهی با اهل بیت(ع) مایه رشد و کمال انسان می‌شود
کد خبر: 3825760
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

همراهی با اهل بیت(ع) مایه رشد و کمال انسان می‌شود

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: همراهی وعشق ورزیدن به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه برکت و رشد و ترقی انسان‌ها می‌شود همانگونه که توسل به آنان انسان را با ارزش وعزتمند می‌کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 18 تیرماه جاری دردیدار با خدام بارگاه رضوی حامل بیرق مطهر حرم امام رضا(ع) اظهار کرد: دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق، مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.


وی به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه کبری(س) پرداخت و افزود: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها دارای شخصیتی رفیع و والا مقام می‌باشد بطوری که ائمه طاهرین علیهم السلام از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کرده‌اند.


نماینده ولی فقیه دراستان کردستان بیان کرد: حضرت معصومه کبری(س) همانند مادر پاکش حضرت فاطمه اطهار سلام‌الله‌علیها شفیع روز محشر خواهد بود و این جایگاه و عظمت را نزد پروردگار دارد که با شفاعت او همه انسانها وارد بهشت می‌شوند.


وی اعلام کرد: اگر کسی با دل پاک به زیارت آن حضرت برود و عارفانه ایشان را زیارت کند و جایگاه واقعی وی را بشناسد معرفت بهشتی پیدا می‌کند و وارد بهشت می‌شود.


خداوند انسان‌ها را به همراهی اهل بیت(ع) ملزم کرده است
آیت الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به جایگاه اهل بیت (ع) درنزد پروردگار عنوان کرد: خداوند برای اهل بیت جایگاه،‌ ارزش وعظمت خاصی قائل است و از این نگاه و نظر است که انسان ها را به همراهی کردن آنها ملزم کرده است.


وی به شخصیت والای امام رضا علیه السلام پرداخت و اعلام کرد: شخصیت امام رضا (ع) همچون خورشیدی زرین می‌درخشد و ایشان یک شخصیت کامل انسانی است که سیره و رفتار وی منطبق با آیات قرآنی است و به همراه پیامبر و ائمه (ع)بهترین الگو برای ساخت زندگی هرانسانی است.


نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: امام رضا علیه السلام فرموده‌اند «اگر مردم زیبای‌های سخنان و کلام ما را می‌شناختند بی شک عقلای عالم همه از ما پیروی می‌کردند وهیچ وقت از ما فاصله نمی‌گرفتند».


وی بیان کرد: همراهی و عشق ورزیدن به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه برکت و رشد و ترقی انسان‌ها می‌شود همانگونه که توسل به آنان انسان را با ارزش و عزتمند می‌کند.


آیت‌الله حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: اگر انسان بخواهد در زندگی هدایت شود باید محب اهل بیت(ع) باشد وعشق وعلاقه خود را نسبت به آنها ابراز کند.

عشق به اهل بیت(ع)؛ زمینه‌ساز عشق به خداوند

وی عشق به اهل بیت علیهم السلام زمینه‌ساز عشق به خداوند دانست و گفت: دوست داشتن اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله جزء مهر ورزیدن به ارزش‌های والای الهی است. و رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیای الهی ممکن نیست.


نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد:خداوند به پیامبر فرموده که ای پیامبر از مردم بخواهید که نسبت به اهل بیت(ع) عشق بورزند.چون رفعت این خاندان باعث رفعت وماندگاری نام خداوند خواهد شد.


وی ارتباط با پیامبر و خاندان وی مایه آرامش دانست و گفت: عشق مؤمنین به پیامبر وخاندان مطهر وی باعث ایجاد ارتباط معنوی می‌شود و انسان را در فضایی قرار می‌دهد که احساس آرامش خاصی بروجود انسان حاکم می‌شود.


عضومجلس خبرگان رهبری افزود: هرکسی که با خداوند مرتبت باشد می‌تواند حاجت دیگران را نیز برآورده کند.ائمه اطهار علیهم السلام جدا از این ویژگی حامل وحی خداوند نیز هستند و قلب‌شان جایگاه اصلی وحی الهی است.


آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در پایان یادآور شد: مردم استان کردستان به تبع از امام شافعی پیشوای مذهب شافعی تبعیت وارادت خاصی نسبت به پیامبر(ع)  و اهل بیت علیه السلام دارند و این عشق وعلاقه هر سال دراستقبال از بیرق مطهر رضوی(ع) نشان داده‌اند.

انتهای پیام

captcha