افزایش متقاضیان حفظ قرآن در مدارس شبانه‎روزی و روزانه قم
کد خبر: 3825830
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷

افزایش متقاضیان حفظ قرآن در مدارس شبانه‎روزی و روزانه قم

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ مدیر مدرسه شبانه‎روزی حفظ قرآن کریم امام سجاد(ع) از افزایش ظرفیت ثبت نام حافظان قرآن در مدارس شبانه‌‏روزی و روزانه قم خبرداد.

افزایش متقاضیان حفظ قرآن در مدارس شبانه‎روزی و روزانه قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‎الاسلام لیمویی، امروز 18 تیرماه در همایش «شباب القرآن» در مجتمع فرهنگی مریم در قم گفت: از دو سال پیش، طرحی از سوی مرکز قرآنی شبانه‌روزی امام سجاد(ع) در امامزاده جمال قم با همکاری اوقاف آغاز شده است.
وی افزود: با همکاری موسسه بیت‎الاحزان، این طرح به شکلی پیگیری شد که بتواند کیفیت و کمیت حضور داوطلبان حفظ را افزایش دهد.
مدیر مدرسه شبانه‌روزی امام سجاد(ع) بیان کرد: در قم 104 موسسه قرآنی وجود دارد، ولی خوشبختانه موسسه قرآنی بیت‎الاحزان بهترین خروجی را داشته است و به همین دلیل باید راه و روش فعالیت‎های مرکز به خوبی در دسترس علاقه‌مندان به این حوزه قرار گیرد.
وی گفت: پس از مدرسه شبانه‏‎روزی شاه جمال، امسال به همت آموزش و پرورش منطقه یک و دارالقرآن امام علی(ع) مراکز روزانه را نیز در قم دایر کردیم که یکی از آنها در منطقه پردیسان قم و دیگری در شهر قائم دایر شده است.
لیمویی بیان کرد: امسال 120 نفر متقاضی شرکت در مرکز حفظ شبانه‌روزی بودند که در این میان 80 نفر در دوره آموزشی ثبت نام کردند که اگر این تعداد به مرحله اصلی برسد، سال آینده 80 نفر به جمعیت حافظان قم افزوده می‎شود.
وی گفت: 200 نفر نیز در مراکز روزانه ثبت‌نام کرده‌اند که اغلب آنها در بخش خواهران فعال شده‌اند و امیدواریم حداکثر طی دو سال قرآن کریم را حفظ کنند.
وی یادآورشد: موسسه قرآنی بیت‌الاحزان دارای 12مرکز در استان قم است که سالانه بیش از 400 حافظ قرآن تربیت می‎کند.
انتهای پیام

captcha