حمایت اوقاف از تخصص و ایده‌های جدید در راستای افزایش تولید
کد خبر: 3825858
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
از سیاست‌های جدید سازمان اوقاف؛

حمایت اوقاف از تخصص و ایده‌های جدید در راستای افزایش تولید

گروه سیاست و اقتصاد ـ مدیر امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف، برنامه‌ریزی لازم جهت بهره‌مندی از موقوفات در بخش تولید و به‌تبع اشتغال و تولید ثروت برای کشور است، دراین‌بین این مجموعه اعلام آمادگی خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان بیان می‌کند.

حمایت اوقاف از تخصص و ایده‌های جدید در راستای افزایش تولیدبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین روحانی نژاد، مدیر امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، سه‌شنبه، 18 تیرماه، در آئین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار کرد: همدان شهری انقلابی و پیشتاز در این حوزه است.
مدیر امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه همدان سرداران بزرگی را تقدیم انقلاب نموده است افزود: خاطرات چند شهید والا قدر این استان در قالب کتاب به چاپ رسیده است که مقام معظم رهبری بر آن تقریظ نوشته‌اند.
روحانی نژاد بابیان اینکه کتاب خاطرات شهید چیت‌سازیان، خوش لفظ و دختر شینا ازجمله آثاری است که قلم تقریظ رهبری بران خورده است گفت: این کتب نشان از سهم استان همدان در پهنه کشور و جهان اسلام در حوزه مقاومت و ایثار دارد که این فرهنگ باید برای همیشه حفظ و تقویت شود.
روحانی نژاد ضمن تبریک دهه کرامت ادامه داد: آغاز این دهه با ولادت حضرت معصومه(س) و پایان آن با میلاد مسعود امام رضا(ع) همراه است، جایگاه و عظمت حضرت معصومه(س) در فرهنگ دینی و باورهای ما به حدی بالا است که همین بس لقب معصومه را امام رضا(ع) به ایشان عنایت فرمودند.
وی گفت: امام رضا(ع) می‌فرمایند: « هرکس معصومه(س) را در قم زیارت کند گویا مرا در مشهد زیارت کرده است»، ایشان در حدیثی دیگر می‌فرمایند: «هرکس مرا در این دنیا زیارت کند او را در قیامت در 3 جایگاه یاد خواهم کردم» این 3 جایگاه هنگام دادن نامه اعمال به دست انسان، عبور از صراط مستقیم و بررسی اعمال و حساب‌وکتاب اوست.
مدیر امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه اعزام زیارت اولی‌های نیازمند به عتبات عالیات و مشهد مقدس از محل اجرای نیات واقفین امری بس پسندیده و نیکو است که اداره اوقاف می‌تواند این مهم را جهت‌دهی کرده و موجب حضور بخش اعظمی از مردم در جوار بقاع ائمه اطهار باشد.

برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از موقوفات در بخش تولید و اشتغال
روحانی نژاد با اشاره به اینکه اوقاف زنده است به مردم گفت: اگر مردم را از سازمان اوقاف کم کنیم سازمان اوقاف دیگر معنایی نخواهد داشت، مردم با نیت خیرخواهانه خود بخشی از اموال خود را حبس کرده و توسط متولیان برای رفع نیازمندی‌های جامعه صرف می‌کنند.
وی ضمن تأکید بر زنده نگاه‌داشتن سنت حسنه وقف در جامعه عنوان کرد: آن زمان که دست انسان از دنیا کوتاه شده و دیگر هیچ عملی به داد او نمی‌رسد همین وقف می‌تواند موجب نجات او در قیامت شود لذا فرهنگ‌سازی وقف امری بسیار مهم است.
روحانی نژاد با اشاره به اینکه مسئله وقف باید توسط روش‌های مختلف تبلیغ و تبیین شود عنوان کرد: با تبلیغ وقف، راه برای مشارکت عموم مردم باز می‌شود، اگر انسان بتواند ثلث مال خود را در درست هدایت کند تا آن زمان که آن مال در زمین وجود دارد عواید و ثواب آن به فرد واقف خواهد رسید.
مدیر امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابراز کرد: مدیریت جدید سازمان اوقاف بر چند سیاست معطوف شده است که از این میان می‌توان به توجه ویژه مجموعه به نیت واقف و انجام در اجرای نیت در همان حوزه و به عبارتی دوری از انحراف نیت واقف است.
وی با اشاره به اینکه مردم باید آثار وقف را در گروه‌های هدف همچون درمان، آموزش، حوزه‌های علمیه، کمک به ایتام و ... ببیند ادامه داد: نظام بهره‌وری در سازمان به‌خوبی تعریف‌شده است که باید در این دوره شاهد کمال موقوفات در این حوزه بود.
روحانی نژاد ادامه داد: یکی دیگر از سیاست‌های سازمان اوقاف، برنامه‌ریزی لازم جهت بهره‌مندی از موقوفات در بخش تولید و به‌تبع اشتغال و تولید ثروت برای کشور است؛ دراین‌بین این مجموعه اعلام آمادگی خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان بیان می‌کند.
این مقام مسئول ادامه داد: سازمان اوقاف آمادگی به‌کارگیری و حمایت از دانش، تخصص و ایده‌های جدید شرکت‌های دانش‌بنیان که موجب تولید محصولات استراتژیک و به‌تبع باز شدن گره‌ای از مشکلات کشور می‌شود را دارد.
وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه باید حیات خویش را بیش از زمان حال باید بیابند عنوان کرد: باید توجه ویژه‌ای به موقوفات در حوزه‌های علمیه شود تا عالمان وارسته‌ای به جامعه عرضه شوند.
روحانی نژاد ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های 4 ساله حجت‌الاسلام کاروند بیان کرد: طی ارزیابی‌های صورت گرفته استان همدان در این مدت توانست تا حدودی رضایت سازمان اوقاف را جلب نماید، این مجموعه به دنبال مدیری جهادی، پای‌کار، خسته ناپذیر و متواضع است.
وی ابراز کرد: از سیاست‌های سازمان اوقاف تغییر دوره‌ای مدیران ادارات در سطح استان است که این مهم در همدان نیز اجرایی شد و جناب زین‌العابدینی که سابقه مدیریت در این حوزه را نیز داشته‌اند در این سمت قرارگرفته و حجت‌الاسلام کاروند ازاین‌پس در استانی دیگر مشغول به فعالیت خواهند شد.
روحانی نژاد بیان کرد: امیدواریم مسئولین ، مردم، روحانیت، اندیشمندان و اهل‌قلم به مدیر جدید اداره اوقاف استان همدان کمک کنند تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این استان در سطح کشور باشیم.
انتهای پیام

captcha