ضرورت توجه اوقاف به احیاسازی موقوفات حوزه علمیه
کد خبر: 3825864
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸

ضرورت توجه اوقاف به احیاسازی موقوفات حوزه علمیه

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در استان همدان عنوان کرد: امروزه حوزه‌های علمیه نیازمند موقوفات هستند، همچنین احیاسازی موقوفات حوزه علمیه نیز از مواردی است که باید با برنامه‌ریزی‌های لازم مورد توجه اوقاف قرار گیرد.

ضرورت توجه اوقاف به احیاسازی موقوفات حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب اله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان، سه‌شنبه، 18 تیرماه، در آئین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام کاروند اظهار کرد: همدان یکی از استان‌های غنی در حوزه وقف است.
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه برخی شهرستان‌ها، روستا‌ها و مناطق استان همدان از در حوزه وقف غنی بوده و حرف برای گفتن دارند افزود: مدیریت وقف و ترغیب مرم به حضور در مسیر پر خیروبرکت وقف از مأموریت‌های اداره اوقاف است.
وی بابیان اینکه در حوزه وقف عمل به نیت واقف امری لازم و ضروری است از ادامه داد: در بررسی روایات وقف به این مهم می‌توان پی برد که نیت واقف دارای تکثر بوده و می‌تواند در ابعاد مختلفی همچون ساخت بیمارستان، مدرسه، کمک به ایتام و بیماران و... مطرح شود.
شعبانی بابیان اینکه وقف‌ها باید به سمت‌وسو حوزه‌های علمیه نیز سوق یابد ادامه داد: امروزه حوزه‌های علمیه نیازمند موقوفات هستند، همچنین احیاسازی موقوفات حوزه علمیه نیز از مواردی که باید با برنامه‌ریزی‌های لازم موردتوجه اوقاف قرار گیرد.
امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه نیت واقف در همه موارد در سطح استان اجرا شود بیان کرد: امیدواریم با حضور حجت‌الاسلام زین‌العابدینی در پست مدیریتی اوقاف، شاهد پویایی بیشتر این مجموعه در عرصه وقف باشیم.
انتهای پیام

captcha