‌آغاز راه قرآنی با تأثیرپذیری از حسن خلق یک دوست
کد خبر: 3825956
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

‌آغاز راه قرآنی با تأثیرپذیری از حسن خلق یک دوست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مبین درباره روزی که تصمیم به آموزش قرآن گرفت، می‌گوید: ۹ ساله بودم و کلاس سوم دبستان درس می‌خواندم، دوستی داشتم که در مدرسه به خوبی قرآن می‌خواند، از قرآن خواندن او به شدت خوشم آمد و با خود گفتم وقتی دوست من بتواند به این خوبی قرآن بخواند چرا من نتوانم.

دوستم راهنمای من برای قرائت قرآن بود

مبین بابالو نوجوان ۱۴ساله‌ای است در شهرستان اهر که تحت تأثیر قرآن خواندن دوست هم‌کلاسی‌اش در مدرسه تصمیم گرفت سمت و سوی زندگی خود را به سمت قرآن کریم سوق داده و با شرکت کردن در کلاس‌های آموزش قرآن کریم راه سعادت دنیا و آخرت خود را دنبال کند.

مبین بابالو درباره روزی که تصمیم به آموزش قرآن گرفت به ایکنا، می‌گوید: ۹ ساله بودم و کلاس سوم دبستان درس می‌خواندم، دوستی داشتم که در مدرسه به خوبی قرآن می‌خواند، از قرآن خواندن او به شدت خوشم آمد و با خود گفتم وقتی دوست هم سن و سال من بتواند به این خوبی قرآن بخواند چرا من نتوانم، من هم می‌توانم مانند او و حتی بهتر از او بخوانم. همان روز به پدرم گفتم که اسم مرا در کلاس آموزش قرآن ثبت نام کند، پدرم نیز از این تصمیم من به‌خوبی استقبال کرد و در کلاس‌های آموزش قرآن اسم‌نویسی کردم. آموزش‌های مقدماتی را سپری کرده و همزمان با کلاس چهارم در کلاس آموزشی تجوید مقدماتی و پس از آن تجوید پیشرفته شرکت کرده و آن را یاد گرفتم.

بهترین مشوقم پدرم بود

مبین بهترین مشوق و یاور خود را در ادامه آموزش‌های قرآنی پدرش ذکر کرد و ادامه داد: از همان روزی که به پدرم گفتم مرا در کلاس قرآن ثبت نام کند تا‌کنون همه جانبه حمایت کرده و مرا به ادامه راه تشویق می‌کند. هر چند هزینه رفت و آمد از اهر به تبریز و هزینه‌های جانبی آن زیاد است ولی پدرم با خوشرویی و مهربانی آن را تأمین کرده و من با خیالی آسوده رفت و آمد می‌کنم.

پدرم خیلی به اهل بیت و فعالیت‌های قرآنی علاقه‌مند است و برای ما خیلی زحمت می‌کشد و از همین جا از پدر مهربانم نیز بسیار تشکر و قدردانی می‌کنم.

مبین بابالو در کنار زحمت‌های پدرش قدردان زحمت‌های استادان خود، استاد قربانی و مهدوی است و از آنان به نیکی یاد می‌کند. به علت اینکه کلاس‌های تخصصی آموزش قرآن در شهرستان اهر وجود ندارد مبین هفته‌ای یک روز برای ادامه آموزش‌های قرآنی روزهای چهارشنبه به تبریز آمده و در مؤسسه قرآنی مجمع قاریان تبریز در کلاس استاد قربانی در رشته قرائت تحقیق شرکت می‌کند.

وی کلاس اول راهنمایی (هفتم) را پشت سر گذاشته و از کلاس چهارم تا هفتم در مسابقات دانش‌آموزی در رشته قرائت، رتبه اول را کسب کرده است.

مبین از اینکه در مسابقات قرآنی اوقاف نوجوانان کمتر از ۱۸ سال نمی‌تواند شرکت کند کمی ناراحت است این را می‌شود از لابه لای حرف‌هایش فهمید وقتی که می‌گوید «‌این مسابقات در سطح بالا برگزار می‌شود و قاریان شاخص و ممتازی در آن شرکت کرده‌اند ولی حیف که من نتوانستم شرکت کنم چرا که رده سنی کمتر از ۱۸سال نمی‌توانند مسابقه دهند.

عدم وجود کلاس‌های تخصص قرآن در شهرستان اهر

وی که ۱۴ سال دارد در چهل ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف به‌عنوان قاری مهمان حضور پیدا کرده بود، ادامه داد: در شهرستان اهر کلاس‌های آموزش قرآن خیلی کم است چرا مسئولان به این موضوع فکر نمی‌‌کنند به تازگی کلاس ترتیل و حفظ قرآن دایر شده است ولی این جوابگوی نوجوانان و جوانانی که می‌خواهند قران را یاد بگیرند نیست.

بابالو در طرح تابستانی پایگاه بسیج شهید اشرفی اصفهانی شهرستان اهر به تدریس قرآن مشغول است و اعلام می‌کند استقبال نوجوانان از کلاس قرآنی در طرح تابستانی خوب و زیاد است و اگر به‌صورت مداوم به کلاس بیایند در طول سال نیز آن را ادامه می‌دهم.

این قاری نوجوان سبک قرائت استاد صدیق منشاوی را برای خود انتخاب کرده و به این سبک قرآن تلاوت می‌کند. ورزش تکواندو و فوتبال جزو ورزش‌های مورد علاقه اوست که چند دوره در این دو ورزش فعال بوده است.

وی با اشاره وضعیت تحصیلی خود در مدرسه گفت: در مدرسه جزو دانش‌آموزان موفق مدرسه در درس و تحصیل هستم و به دوستان و هم کلاسی‌های خود توصیه می‌کنم حتماً در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت کنند، کلاس‌های قرآنی یک فرصت است برای انسان که با ‌کتاب خدا که کتاب زندگی و سعادت انسان است آشنا می‌شود و تاثیر بسیار خوبی بر روی زندگی انسان دارد و مطمئناً در آینده نیز از چهره‌های ملی و ممتاز قرآنی خواهند بود.

قاری نوجوان شهرستان اهر در زمان تحصیل در مدرسه روزانه یک ساعت و در زمان اوقات فراغت روزانه دو الی سه ساعت برای تمرین قرائت قرآن اختصاص می‌دهد و عزم خود را جزم کرده و تصمیم گرفته است در آینده در مسابقات ملی و بین‌المللی قران کریم شرکت کند.

بابالو با اشاره به رفتار دوستانش در مدرسه می‌گوید: رفتار معلمان مدرسه با من خیلی خوب است و قاریان قرآن را دوست دارند، گاهی اوقات برخی از دوستان بعضی رفتارها از خودشان نشان می‌دهند که رفتار خوبی نیست و من به آن‌ها تذکر می‌دهم و دوستانی که به سمت و سوی قرآن نمی‌آیند وظیفه خود می‌دانم آن‌ها را راهنمایی کرده و بگویم که رفتار آن‌ها صحیح نیست و در کلاس‌های قرآن شرکت کنند.

انتهای پیام

captcha