توزیع عادلانه خدمات لازمه توسعه متوازن است
کد خبر: 3825970
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

توزیع عادلانه خدمات لازمه توسعه متوازن است

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینكه توسعه متوازن و پیشرفت پایدار ایران از اصلی‌ترین سیاست‌های وزارت كشور است، گفت: اگر به دنبال توسعه متوازن در کشور هستیم باید توجه داشته باشیم که مقدمه آن توزیع عادلانه خدمات است.

به گزارش ایكنا از فارس، مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور عصر دیروز، ١٨ تیرماه همایش توسعه روستایی فارس ضمن تبریك هفته دهیاری و شهرداری‌ها به فلسفه نامگذاری این هفته اشاره و شناخت نسبت به این واژه، ترویج یك خدمت و شغل، تقویت یك جایگاه، آگاهی‌بخشی و تشدید مطالبات جامعه از آن شغل و اعلام دستاوردهای آن حوزه را از مهم‌ترین دلایلی عنوان كرد كه برای یك معرفی شغل هفته تعیین می‌شود.

وی با بیان اینكه هر دولتی با آغاز فعالیت خود ‌یك سیاست محوری مشخص می‌كند، از اصلی‌ترین سیاست‌های وزارت كشور در بحث توسعه متوازان و پیشرفت پایدار ایران و توزیع عادلانه خدمات و امكانات ذكر و تأكید كرد كه اگر به دنبال توسعه متوازن در کشور هستیم باید توجه داشته باشیم که مقدمه آن توزیع عادلانه خدمات است.

رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های كشور ادامه داد: عدم توجه به روستاها و شهرهای كوچك در طول دهه‌های گذشته مشكلی ایجاد كرده كه نظام شهری ما را دچار خدشه كرده است.

جمالی‌نژاد یادآور شد: نظام شهری كهكشانی ابران در سال‌های دور، مجموعه‌ای از نظام زنجیره‌ای ایجاد کرده که خالی شدن روستاها از سكنه نتیجه آن است.

وی همچنین با بیان اینكه در سیاست‌های ابلاغی رهبری نیز بر توزیع متوازن جمعیت تاكید شده است، گفت: شرط توسعه پایدار گسترش توزیع متوازن جمعیت در كشور است.

معاون عمرانی وزیر كشور با تصریح بر اینكه مشكلاتی كه در این جلسه مطرح شد را به خوبی درك می‌كنم، گفت: معتقدم كه توسعه كشور از روستاها می‌گذرد، چرا كه روستاها مراكز مولد هستند.

جمالی‌نژاد با بیان اینكه دهیاران نگران تقویت جایگاه نهاد قانونی دهیاری‌ها هستند، گفت: سرانه اعتبارات تخصیصی به روستاهای دارای دهیار به ٢٤٠ هزار رسیده و ٢٢٠ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین مهم‌ترین چالشی كه در روستاها مهاجرت را رقم می‌زند، اشتغال دانست و گفت: یك بانك اطلاعاتی از طرح‌های خلاقانه و كارآفرینی به میزان سه هرار طرح جمع‌آوری شده و در این راستا چندین جشنواره برای كارآفرینان برتر روستایی برگزار شده است.

رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های كشور‌ تجهیز پایگاه‌های آتش‌تشانی دهیاری‌ها، توسعه فضای سبز روستایی، افزایش تعاملات بین دستگاهی، توسعه بازارهای محلی در روستاها، برگزاری همایش‌ها و نشست ث‌های موضوع محور و راه‌اندازی ده‌سراها را از جمله مواردی دانست كه تا پایان امسال توسط معاونت متبوع در وزارت كشور دنبال خواهد شد.
انتهای پیام

captcha