ارائه دغدغه‌های مردم خراسان‌شمالی به هیئت دولت
کد خبر: 3826034
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

ارائه دغدغه‌های مردم خراسان‌شمالی به هیئت دولت

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی گفت: دغدغه‌های مردم استان به ویژه شهرستان راز و جرگلان در قالب پیش‌نویس مصوبات به هیئت دولت ارائه شده است.

ارائه دغدغه‌های مردم خراسان‌شمالی به هیات دولت

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، ولی‌الله حیاتی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌شمالی، امروز، ۱۹ تیرماه در نشست دهیاران و شوراهای شهرستان راز و جرگلان اظهار کرد‌: واقعیت این است که راز جرگلان در حوزه زیرساختی یکی از شهرستان‌های محروم و آسیب‌پذیر استان است به همین دلیل دولت در همه استان‌ها یک شهرستان را به عنوان شهرستان محروم انتخاب کرد که به صورت ویژه به دنبال توسعه این شهرها باشد که در این راستا شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان‌شمالی برگزیده شده است.

وی با بیان اینکه سند توسعه این شهرستان‌ها در معاونت توسعه ریاست جمهوری در حال شکل گیری است، گفت: این شهرستان مستحق مجتمع فرهنگی و هنری در خور شأن است و در پیش‌نویس مصوبات سفر رئیس ‌جمهور این موضوع تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه محمد‌علی شجاعی، استاندار خراسان‌شمالی، توسعه متوازن تمامی شهرستان‌ها است، ادامه داد: در دو بخش برای توسعه استان دنبال تزریق منابع هستیم،استفاده از منابع بخش خصوصی و منابع بخش دولتی که برای مباحث زیرساختی و توسعه استان خواهد بود.

حیاتی افزود‌: نظام ما بر پایه مردم سالاری است که هیچ کشوری در دنیا به میزان کشور ما در مسائل مهم به مردم و نظرات آنها رجوع نمی‌کند، مطالبه‌گری در نظام ما متفاوت از مطالبه‌گری در نظام‌های غربی است.

وی ادامه داد: در بحث گندم متأسفانه با یک سناریو طراحی شده از سوی دشمنان مواجه هستیم گندم یک کالای استراتژیک است و ما می‌دانیم که کشاورزان مشکلات زیادی دارند و دغدغه های آنان را به دولت انتقال خواهیم داد اما از کشاورزان انتظار داریم فریب سناریوهای دشمنان را نخورند.

حیاتی گفت: در بحث راه‌های بین مزارع باید توجه به این موضوع شکل بگیرد در بحث سد چندیر و زیرساخت‌های این منطقه با پیگیری که بنده با وزیر نیرو داشتم این موضوع را به عنوان گله‌مندی مردم منطقه مطرح کردم که با دستور وزیر نیرو اعتبار مورد نیاز تامین و پیمانکار تعیین شد و در حال حاضر پروژه در حال اجراست.

معاون سیاسی استاندار خراسان‌شمالی گفت‌: در دوره گذشته سفر ریاست جمهوری به استان ۲۶ پروژه با اعتبار بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال مصوب شد که تاکنون بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تزریق داده شده است و یکی از این پروژه ها عملیات آبرسانی سد غلامان بوده که تکمیل شده است و یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور بهره برداری و تکمیل سد چندیر بود که اکنون آماده افتتاح می‌باشد.

حیاتی عنوان کرد: شرایط کنونی کشور شرایط حساسی است که دشمنان انقلاب در طی ۴۱ سال سناریوهای مختلف علیه ایران نظیر جنگ و تحریم پیاده کرده  است که مردم با وحدت و همدلی در مقابل این توطئه‌ها ایستاده‌اند.

وی دشمن امروز با راه‌اندازی جنگ اقتصادی برای معیشت مردم مشکلاتی ایجاد کرده است، ادامه داد: دشمن می‌داند که مؤلفه وحدت مهم است و به دنبال بر هم زدن همدلی میان مردم و مسئولان است.

وی با بیان اینکه دشمن، حضور مردم در سفر رئیس‌جمهور را با مشروعیت نظام پیوند خواهد زد، گفت : باید این سناریو را هم خنثی کنیم و بدانیم استقبال باشکوه از رئیس‌جمهور قطعاً سربلندی برای کشور را به همراه دارد.
انتهای پیام

captcha