برپایی ۱۲ پایگاه قرآن‌آموزی با محوریت اوقات فراغت در جاسک
کد خبر: 3826068
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

برپایی ۱۲ پایگاه قرآن‌آموزی با محوریت اوقات فراغت در جاسک

گروه فرهنگی‌ ــ طرح اوقات فراغت با تشکیل ۱۲ پایگاه آموزش قرآن، احکام و کلاس‌های فرهنگی ـ هنری با محوریت اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در شهرستان جاسک آغاز شد.

به گزارش ایکنا هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد صحرانشین، رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاسک، امروز چهارشنبه، 19 تیرماه ۹۸ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح اوقات فراغت به‌منظور غنی‌سازی و پر کردن اوقات تعطیلی دانش‌آموزان در فصل تابستان با عنایت به تقاضای مکرر والدین و استقبال هیئت امنای مساجد در محل‌های مختلف شهر و تعدادی از روستا‌ها برگزار شد و در این طرح سرا‌سری کلاس‌های آموزش قرآن و عقیدتی جهت نوجوانان و جوانان تشکیل‌شده تا علاوه بر یادگیری قرآن و احکام دینی باعث پیشگیری از انحرافات احتمالی آن‌ها به مفاسد و عدم جذب آن‌ها در دام‌های شیطانی دشمن باشد.
وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد برگزاری اوقات فراغت شهرستان، آموزش قرآن و احکام به اداره تبلیغات اسلامی، کلاس‌های هنری به ارشاد اسلامی و امور ورزشی به اداره ورزش جوانان واگذارشده است که با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده توانستیم تاکنون ۱۲ پایگاه در سطح شهرستان ایجاد کنیم.
حجت‌الاسلام صحرانشین در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ نفر هم‌اکنون در کلاس‌های طرح اوقات فراغت حضور دارند، گفت: تعداد سهمیه پایگاه‌های اختصاصی به شهرستان تنها ۴ مورد بوده که جوابگوی درخواست مردم و مربیان در شهر و روستا‌ها نیست؛ لذا این اداره سعی دارد در هر محله و روستایی که درخواست والدین برای تشکیل کلاس آموزش قرآن باشد، پایگاهی را در مسجد یا مدرسه ایجاد کند و امیدواریم با حمایت خیران قرآن‌دوست و ادارات فرهنگی شهرستان بتوانیم هزینه رفت‌وآمد مربیان و وسایل کمک‌آموزشی آنان را فراهم کنیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاسک کمبود وسایل کمک‌آموزشی به‌ویژه وایت برد و عدم تأمین بودجه‌ای برای این امر را از مشکلات طرح بیان کرد و گفت: آموزش مستلزم امکانات کمک‌آموزشی است و برای اجرای این طرح آموزشی، کلاس‌هایی در مساجد برگزار می‌شود که غالب پایگاه‌ها که در مساجد موجود است نیاز به وایت برد، ماژیک و ... بوده که منبعی برای تأمین آن در نظر گرفته نشده است.
وی در پایان گفت: این طرح به مدت ۴۵ روز و با حضور ۱۵ نفر مربی از ۱۰ تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha