برگزاری جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان با حضور 450 متسابق
کد خبر: 3826109
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶

برگزاری جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان با حضور 450 متسابق

گروه مسابقات ــ‌ بیست و نهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان طی روزهای گذشته با حضور برگزیدگان مراحل مقدماتی رشته‌های مختلف در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان یکی از بخش‌های بیست و نهمین دوره جشنواره فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان است که طی روزهای گذشته در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

این مسابقات طی روزهای 15 تا 17 تیرماه و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعا و مناجات‌خوانی(فقط بخش آقایان) حفظ یک جزء،‌ حفظ پنج جزء،‌ حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم و همچنین رشته تواشیح برگزار شد.

برگزاری جشنوار قرآنی دانشگاه فرهنگیان با حضور 450 متسابق
قبل از برگزاری مرحله کشوری بیش از 400 اثر شامل آثار صوتی و تصویری شرکت‌کنندگان از تمامی پردیس‌های دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان به دبیرخانه رسید که شامل آثار 450 شرکت‌کننده بود. با توجه به اینکه برخی رشته‌ها به صورت گروهی برگزار می‌شود، تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر از آثار است.

پس از بررسی این آثار در دبیرخانه جشنواره در هر رشته پنج نفر برای مرحله حضوری کشوری به مشهد دعوت شدند تا این مسابقات در ایام دهه کرامت در جوار بارگاه امام هشتم(ع) برگزار شود. در نهایت نیز پس از دو روز رقابت نفرات اول تا پنجم هر رشته معرفی شدند. همچنین در رشته تواشیح نیز، که چهار گروه در بخش آقایان و هشت گروه در بخش بانوان حضور داشتند،‌ گروه‌های برتر معرفی شدند تا در جشنواره ملی حضور یابند.

برگزاری جشنوار قرآنی دانشگاه فرهنگیان با حضور 450 متسابق
در این جشنواره 13 داور در بخش آقایان و بانوان به قضاوت مسابقات پرداختند که در بخش آقایان و در گروه حفظ قرآن کریم «داوود خلوصی»، «مختار دهقان»، «محمد مشمول» و «غلامحسین ساربان» و در گروه قرائت و اذان نیز «جواد رجایی»، «محمدرضا شفیعی مومن»، «ابوالفضل چمنی» و «مجتبی جاویدی» در تیم داوری حضور داشتند. همچنین در بخش بانوان نیز پنج داور حضور داشتند که شامل «ملیحه اسحاق‌نژاد»، «منیره افکاری»، «زهرا افخمی»، «زهیدا رشیدی» و «فاطمه یگانگی» بودند.

در این دوره از جشنواره برنامه‌های جنبی متعددی نیز در نظر گرفته شده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به زیارت حرم مطهر رضوی، اجرای برنامه قرآنی در دارالهدایه حرم رضوی، بازدید از موزه‌های حرم مطهر و ... اشاره کرد.

برگزاری جشنوار قرآنی دانشگاه فرهنگیان با حضور 450 متسابق
همچنین در حاشیه این جشنواره دوره‌ای با عنوان دوره توانمندسازی کارشناسان فرهنگی پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور برگزار شد. برگزاری جلسات هم‌اندیشی با حضور معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان و تمامی کارشناسان از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

انتهای پیام 

captcha