اصالت تبلیغی مداحان در گرو توجه به ‌محتوا و هنر است
کد خبر: 3826117
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

اصالت تبلیغی مداحان در گرو توجه به ‌محتوا و هنر است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تشکل‌های دینی کشور بیان کرد: اصالت تبلیغی مداحان در دو بعد محتوا و هنر و آمیختگی آن با معنویت از جمله مواردی است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

هنر و معنویت؛ معجون اثرگذار مداحی با ترکیب محتوابه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی کشور، امروز ۱۹ تیرماه در نشستی با کانون مداحان استان همدان اظهار کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، مداح یک مبلغ است.

مدیرکل تشکل‌های دینی کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به مداحان و فعالیت‌های آنان دارند، ابراز کرد: اصالت تبلیغی مداحان در دو بعد محتوا و هنر و آمیختگی آن با معنویت ازجمله مواردی است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به اینکه طبق سخنان مقام معظم رهبری، ذاکرین، مبلغان دین، انقلاب و آرمان‌های اهل‌بیت(ع) هستند، اضافه کرد: ترکیب محتوا، هنر و معنویت در مداحی معجون زیبایی را خلق می‌کند که نفوذ و تأثیرگذاری آن بروی اذهان عموم به‌مراتب بیشتر از اقدامات و برنامه‌های دیگر است.

وی با اشاره به اینکه یک شعر و آوا می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند، بیان کرد: گاهی نوحه و یا ۲ بیت شعر دارای محتوا همراه با نوای خوش می‌تواند مسیر زندگی یک انسان را تغییر دهد.

وی ادامه داد: در بسیاری موارد هویت فردی و اجتماعی انسان در ارتباط او با اهل‌بیت(ع) با بیان آوا و اشعار در قالب نوحه و مداحی و مولودی با محتوا و صدایی خوش شکل می‌گیرد.

بابا خانی ابراز کرد: یکی دیگر از مباحثی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری در دیدار خود با مداحان بوده، «خانواده» است، متأسفانه فضای فسادی که در جامعه شکل گرفته است امر مهم حجاب را تحت تأثیر خود قرار داده است لذا یکی از رسالت‌های ذاکرین اهل‌بیت(ع) کار بروی خانواده‌ها است.

مدیرکل تشکل‌های دینی کشور ادامه داد: اگر در خانواده‌ای حجاب رعایت و نهادینه شود با خود غیرت، عاطفه، عفت و تربیت را در خانواده به همراه خواهد داشت.

کاهش آمار بزهکاری در جامعه
وی ابراز کرد: اگر کانون خانواده با حفظ حجاب گرم باشد، سن ازدواج تغییر کند، آمار طلاق کاهش یابد بسیاری از مشکلات در جامعه حل خواهد شد، رکنی که غرب اکنون به دنبال ریشه زدن آن است خانواده است که با فروپاشی خانواده دیانت فرد زده خواهد شد.

باباخانی بیان کرد: با گرم شدن کانون خانواده در ابعاد کوچک خود همراهی زن و شوهر و فرزندان و یا در ابعاد بزرگ همچون ارتباط و صله‌رحم با اقوام بی‌شک آمار بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور حجت‌الاسلام نظیری در مدیریت جدید تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: ایشان یکی از چهره فعال حوزه و دانشگاه و آشنا به آخرین مسائل کشور همراه با یک نگاه فکری عمیق هستند که با حضور ایشان در این مجموعه تحول عظیمی در فضای فرهنگی تبلیغات اسلامی شکل خواهد گرفت.
انتهای پیام

captcha